Vårt arbete för en mer hållbar värld

Att resa ger oss möjlighet att upptäcka världen, möta nya människor och uppleva nya platser och kulturer. Samtidigt som allt fler reser ökar dock påverkan på den globala miljön, länderna vi reser till och människorna som bor där.

Vi tar frågor som berör miljö och socialt ansvar på största allvar. Detta är inte bara globalt viktiga frågor, utan även en förutsättning för att reseindustrin ska kunna fortsätta att utvecklas positivt.

Vår utmaning ligger i att maximera de positiva effekterna av vår verksamhet samtidigt som vi arbetar för att minska den negativa miljöpåverkan som är förknippat med resor och turism.

På dessa sidor kan du läsa hur vi arbetar med hållbarhetsfrågor. Vi försöker att göra ämnet transparant för våra kunder genom att ge en balanserad bild av både problem och vad vi gör. Följ också gärna utvecklingen och nyheter på TUI Groups hållbarhetssidor (på tuigroup.com).

 

TUI i Sverige och Norge rankad högst i kategorin ’resor’ i Sustainable Brand Index 2017

Sustainable Brand Index är Skandinaviens största varumärkesundersökning med fokus på hållbarhet. Bakom resultaten för Skandiavien ligger 30 000 konsumentintervjuer. Utgångspunkten är de 10 principerna om miljöansvar och socialt ansvarstagande i FN:s Global Compact, som sedan kompletteras med konsumenternas uppfattning av hållbarhet samt deras förväntningar och krav på företagen. 

TUI är branchbäst 2017 - Sustainable Branch Index

Läs rapporten i sin helhet (på sb-index.com).

Om hur mätningen går till kan du läsa här (pdf).

 

Hållbarhetsrapportering

TUI Group ger med jämna mellanrum ut en hållbarhetsrapport, läs den senaste versionen (på tuigroup.com).