Kan jag se statusen på min reklamation?
Om jag har skickat in en reklamation, kan jag då se både reklamationen och dess status i TUI-appen?
Ja – både reklamationen och dess status visas direkt i TUI-appen.
Måste jag vara inloggad i appen?
Nej, du behöver inte logga in. Det räcker att du har lagt till din bokning i appen – detta kan göras utan att logga in.
Hur hittar jag min reklamation i appen?
Följ dessa enkla steg:
- Öppna TUI-appen
- Tryck på din bokning
- Scrolla längst ner på sidan och tryck på "Kontakta oss"
- Välj alternativet "Visa befintlig reklamation"
Vad ser jag när jag öppnar min reklamation?
Du ser en lista över alla reklamationer du har skickat in – både under din resa och efter hemkomst.
När du trycker på en reklamation ser du vilket ämne det gäller samt den aktuella statusen.
Vilka olika statusar kan mitt ärende ha?
I appen kan din reklamation ha olika statusar, till exempel:
- Mottaget: Vi har tagit emot din reklamation och det ligger i vår kö för handläggning.
- Under behandling: En handläggare arbetar med ditt ärende.
- Väntar på svar från kund: Vi behöver mer information från dig för att kunna gå vidare.
- Avslutat: Ditt klagomål är nu färdigbehandlat.
Fler frågor om Reklamation
-
Hur får jag ett förseningsintyg?
Se mer information -
Hur går jag tillväga med försenat eller skadat bagage?
Se mer information -
Hur gör jag min skadeanmälan till Allianz reseförsäkring?
Se mer information -
Jag hade en flygförsening, vad gör jag?
Se mer information -
Jag har bokat transfer via Mozio och är inte nöjd, vad gör jag?
Se mer information -
Jag har hyrt en bil och är inte nöjd, vad gör jag?
Se mer information -
Jag har inte mottagit ett frågeformulär efter min resa, när får jag det?
Se mer information -
Jag är inte nöjd med min resa, hur gör jag?
Se mer information -
Vad gör jag om jag inte är nöjd med en bokad utflykt
Se mer information -
Vad gör jag om jag inte är nöjd med min taxfree-beställning?
Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.