Hero
Efter resan

Reklamation

Kan jag se statusen på min reklamation?

Om jag har skickat in en reklamation, kan jag då se både reklamationen och dess status i TUI-appen?
Ja – både reklamationen och dess status visas direkt i TUI-appen.

Måste jag vara inloggad i appen?
Nej, du behöver inte logga in. Det räcker att du har lagt till din bokning i appen – detta kan göras utan att logga in.

Hur hittar jag min reklamation i appen?
Följ dessa enkla steg:

  1. Öppna TUI-appen
  2. Tryck på din bokning
  3. Scrolla längst ner på sidan och tryck på "Kontakta oss"
  4. Välj alternativet "Visa befintlig reklamation"

Vad ser jag när jag öppnar min reklamation?
Du ser en lista över alla reklamationer du har skickat in – både under din resa och efter hemkomst.
När du trycker på en reklamation ser du vilket ämne det gäller samt den aktuella statusen.

Vilka olika statusar kan mitt ärende ha?
I appen kan din reklamation ha olika statusar, till exempel:

  • Mottaget: Vi har tagit emot din reklamation och det ligger i vår kö för handläggning.
  • Under behandling: En handläggare arbetar med ditt ärende.
  • Väntar på svar från kund: Vi behöver mer information från dig för att kunna gå vidare.
  • Avslutat: Ditt klagomål är nu färdigbehandlat.

Fler frågor om Reklamation

Hittade du inte svaret?

Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.

Kontakta oss