Jag är inte nöjd med min resa, hur gör jag?
Vår kvalitetsavdelning hanterar endast genomförda resor. Vid en eventuell reklamation före avresa, vänligen kontakta vår kundservice. Har du en pågående resa ska du genast ta kontakt med våra guider då de flesta av alla problem som anmäls går att lösa direkt på plats.
Tänk på att:
- För att en ersättning ska vara aktuell i efterhand är det en förutsättning att du kontaktat TUI personal under din resa (via våra digitala kanaler TUI APP, SMS eller telefon om personal ej finns tillgänglig på plats) angående problemet. Om vi inte getts möjlighet att åtgärda ett eventuellt problem så är du enligt resevillkoren och branschpraxis inte berättigad till någon ersättning.
- Din reklamation ska vara oss tillhanda senast två månader efter din hemkomst.
- Gäller ditt ärende försenad-, inställd flygresa , nekad ombordstigning, skadat/förlorat bagage eller annan flygrelaterad reklamation hänvisar vi dig till flygbolaget du reste med. Vid reklamation skall denna omgående ske. Läs mer »
- Gäller ditt ärende avbokning, inställd resa eller återbetalning av resa, vänligen kontakta vår kundservice.
- Om det gäller sjukdom, stöld eller skada är det ditt försäkringsbolag du ska kontakta. Har du tecknat en reseförsäkring med Allianz då du bokade resan är det dit du ska vända dig. Läs mer »
- Om ditt ärende gäller biluthyrning som beställts via Cartrawler, måste skrivelsen riktas direkt till dem. Läs mer »
- Alla våra reklamationer hanteras av skandinaviska medarbetare, vilket innebär att er reklamation kan bli besvarad på svenska, norska eller danska.
- Vår kvalitetsavdelning kommer gå igenom ditt ärende och återkoppla till dig. Vår handläggningstid är för närvarande upp till 8 veckor.
Viktig information
Om din reklamation är kompensationsgrundande kompenserar vi alltid i enlighet med de riktlinjer som vi kunnat utläsa från de beslut som kontinuerligt tas av Allmänna reklamationsnämnden.
Du kan läsa mer om våra allmänna resevillkor här.
TUI Sverige AB
Att: Reklamation
117 85 Stockholm
Fler frågor om Reklamation
- Hur får jag ett förseningsintyg? Se mer information
- Hur gör jag min skadeanmälan till Allianz reseförsäkring? Se mer information
- Jag har inte mottagit ett frågeformulär efter min resa, när får jag det? Se mer information
- Vad gör jag om jag inte är nöjd med min taxfree-beställning? Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.