Vad innebär Resegarantilagen?
Resegarantin är ett ekonomiskt skydd för resenärer när en resa blir inställd eller avbruten. Resenären kan då ansöka om ersättning ur resegarantin.
Ansökan om ersättning ska ha inkommit till Kammarkollegiet senast tre månader efter det att resan blivit inställd, avbruten eller av annan anledning inte blivit av.
För mer information besök Kammarkollegiets hemsida eller ring Kammarkollegiet/Resegarantinämnden på telefonnummer: 08-700 08 00.
Fler frågor om Försäkringar & Villkor
- Hur avbokar jag min resa? Se mer information
- Hur fungerar avbeställning mot läkarintyg? Se mer information
- Hur tecknar jag Allianz reseförsäkring? Se mer information
- Kan jag lägg till eller ta bort av- och ombokningsskyddet? Se mer information
- Prisgaranti plus, när kan man nyttja den? Se mer information
- Var hittar jag resevillkor för paketresor? Se mer information
- Vem samarbetar Allianz försäkring med i Norden och på resmålet? Se mer information
- Vilka funktioner och kostnader har av- & ombokningsskyddet? Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.