Hur fungerar avbeställning mot läkarintyg?
TUIs av- och ombokningskydd
Har du TUIs av- och ombokningskydd och ska boka av din resa mot läkarintyg, måste intyget vara oss tillhanda senast 7 dagar efter genomförd avbeställning. Före du skickar in läkarintyget ska resan avbokas och detta gör du genom att ringa vår kundservice på tel. 0771-84 0100.
- Sänd ditt läkarintyg inklusive bokningsnummer till epost: intyg@tui.se
- Har du ett läkarintyg i fysiskt format rekommenderar vi att du tar ett kort på detta och bifogar i ditt mail.
Läs mer om avbeställning mot läkarintyg i våra resevillkor punkt 3.2.7
Allianz avbeställningsförsäkring
Har du bokat ett flyg reguljärt och köpt Allianz avbeställningsförsäkring kontakta deras skadeavdelning. Före du kontaktar Allianz ska resan avbokas och detta gör du genom att ringa vår kundservice på tel. 0771-84 0100.
- För att beställa en skadeanmälningsblankett: Tel: +46 8 587 717 21
- E-post: claims.fga@se.falck.com
- Adress: Falck Global Assistance, Box 44024, 100 73 Stockholm.
Uppge TUI avbeställningsförsäkring och ditt bokningsnummer då du kontaktar Allianz. Läs mer om Allianz avbeställningsförsäkring.
Fler frågor om Försäkringar & Villkor
- Hur avbokar jag min resa? Se mer information
- Hur tecknar jag Allianz reseförsäkring? Se mer information
- Kan jag lägg till eller ta bort av- och ombokningsskyddet? Se mer information
- Prisgaranti plus, när kan man nyttja den? Se mer information
- Vad innebär Resegarantilagen? Se mer information
- Var hittar jag resevillkor för paketresor? Se mer information
- Vem samarbetar Allianz försäkring med i Norden och på resmålet? Se mer information
- Vilka funktioner och kostnader har av- & ombokningsskyddet? Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.