Andra frågor
Hur gör jag om jag vill samarbeta med TUI?
Vad roligt att du är intresserad av att samarbeta med oss på TUI. Vi gör tidvis samarbeten t.ex. med andra företag samt med influencers på sociala medier.
Om du är intresserad av att samarbeta med TUI är du välkommen att kontakta oss på följande e-mailadress: socialsweden@tui.se
Hur kommer jag i kontakt med ambassader eller konsulat?
Gå till det landet du letar efter under fliken: Pass och visumregler för respektive land (a-ö) här.
Via ovan länk finner du kontaktuppgifter till ambassader & konsulat men även pass- och visumregler för landet.
Hur kommer jag i kontakt med TUI?
Du är välkommen att kontakta oss via telefon, chatt och Facebook. Du hittar våra kontaktuppgifter och öppettider här.
Om du befinner dig på resmålet kan du kontakta våra guider via TUI-appen.
Kan jag chatta med TUI?
Du finner chatten genom att klicka på den blå pratbubblan längst ner i högra hörnet på kundservicesidan. Där hittar du även chattens öppethållningstider. Ibland kan det vara kö på chatten och då ber vi dig att stanna på sidan och vänta på att bli kopplad till en av våra reserådgivare.
Du är även välkommen att ringa till oss på telefon 0771-84 0100. Om du befinner dig på resmålet kan du kontakta våra guider via TUI-appen.
Kan jag skicka e-post till TUI?
Behöver du personlig hjälp att boka en resa, få ett prisförslag eller göra en ändring på en redan bokad resa får du snabbast hjälp genom att ringa eller chatta med oss. Du hittar kontaktuppgifter och öppettider till vår kundservice här.
Om du har synpunkter eller frågor gällande en redan genomförd resa ber vi dig kontakta vår reklamationsavdelning. Om du redan har ett pågående ärende kommer du att få svar snarast möjligt.
Om du är på resmålet ber vi dig kontakta våra guider genom TUI Appen eller ring +46 850 282 558, så kommer de hjälpa dig så snart de kan.
Du kan också mejla dina frågor till oss men det kan ta upp till två arbetsdagar innan du får svar. För att vi på bästa sätt ska kunna hjälpa dig med dina frågor ber vi dig att specificera nedan uppgifter i ditt mejl till oss:
- Bokningsnummer om din fråga gäller en redan bokad resa
- Förnamn och efternamn
- Telefon / Mobil
- Vad gäller ditt ärende?
Varför fungerar inte TUI-appen?
Om du har problem med att logga in i TUI-appen ber vi dig kontrollera att du använder den senaste, mest uppdaterade versionen av appen. Vi rekommenderar även att avinstallera appen och sedan installera den på nytt då det löser många problem.
Vi använder cookies på vår hemsida och användning av vår mobilsajt via TUI-appen kräver att man godkänner användningen av cookies. Vi är medvetna om att detta för tillfället inte är möjligt i vissa telefonmodeller och vi arbetar med att lösa det problemet. Om knappen för att godkänna cookies inte syns på din telefonskärm kan du prova att minska på textstorleken via din telefons inställningar.
Ta kontakt med vår kundservice om du har frågor eller ifall du vill rapportera om ett fel i appen.
Kategorier
Välj bland kategorierna här nedanför för att få svar på din fråga.
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.