Hur skickar jag in mina bankuppgifter för återbetalning?
Alla återbetalningar sker till samma betalningssätt som användes då du betalade din resa. Vi jobbar för att hantera alla återbetalningar så fort som möjligt, normalt inom 5 arbetsdagar.
Beroende på hur du betalat din resa kan det hända att vi behöver dina kontouppgifter för att kunna återbetala dig:
- Om du betalat din resa med banköverföring/OCR-betalning ber vi att du skickar in dina kontouppgifter via denna länk för att kunna hantera din återbetalning.
- Om du betalat din resa med kreditkort/TUI Card kommer återbetalningen registreras på samma kort som resan betalades med.
- Ifall din resa är helt eller delvis betalt med TUIs presentkort kommer det med presentkort inbetalda beloppet återbetalas i form av ett nytt TUI presentkort. Våra presentkort är giltiga i tre år.
- Om du bokat och betalat din resa hos din lokala resebyrå eller resebyråkedja hanteras återbetalningen ofta via din resebyrå. Kontakta din resebyrå vid frågor.
Läs mer om våra betalningsalternativ.
Fler frågor om Betalning
- Har jag öppet köp och när ska min resa vara betald? Se mer information
- Hur betalar jag min resa? Se mer information
- Varför måste jag sända in kvitto från banken? Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.