Blue Star Chada Lanta Beach Resort
- BLUE STAR Value
- Koh Lanta, Thailand
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Vårt bästa familjehotell på Koh Lanta
Blue Star Chada Lanta Beach Resort på Koh Lanta ligger vid en lugn del av den barnvänliga Klong Dao-stranden. Här kan du delta i aktiviteter, träna på egen hand och unna dig en lyxig massage. Rum med egen pool, poolaccess och familjesviter kan bokas.
På omtyckta Chada Lanta Beach Resort bor du vid stranden och mitt bland lokalbefolkningen. Det är inte ovanligt att du ser både tuppar och höns utanför entrén. Den tre kilometer långa stranden är utmärkt för löprundor, powerwalks och barnvagnspromenader.
Två av Koh Lantas största pooler
Det ena poolområdet ligger vid stranden och sjuder av aktivitet, både i huvudpoolen och lekpoolen med sin lilla rutschkana. Lite längre upp från stranden finns en lugnare pool, där du bor om du bokar rum med direkt utgång till poolen.
Bekväma måltidspaket
På hotellet finns både restaurang och kaffebar. Frukostbuffé ingår och som tillval kan du boka halvpension.
Säg hej till Bamse
Bamse har flyttat in på det här hotellet och han vill träffa nya kompisar. Några dagar i veckan promenerar han runt på hotellområdet, så kom förbi och säg hej eller ta ett foto tillsammans med världens starkaste (och snällaste) björn.
- Antal rum : 192
Snabbfakta
- Bad/strand
- 25 m - 200 m
- Utomhuspool/Barnpool
- Ja/Ja
- Centrum/Shopping
- 2 km/1 km
- Restaurang/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca 2 tim
Medeltemperatur i Koh Lanta
Adress & telefon
- Adress
- 279 Moo 1, Tambol Saladan, Amphur Koh Lanta, Krabi 81150, Thailand.
- Telefon
- +66 -75 66 81 24/27
Viktig information
Trappor och nivåskillnader inom anläggningen och några trappsteg till stranden.
I Emerald-rummen finns det antingen 1 king size dubbelsäng eller 2 queen size sängar som ordinariebäddar.
Internetuppkopplingen är ofta mycket långsam och kan ibland helt sluta att fungera.
- Reception 24 h
- Ja
- Officiell klassificering
- ****+
- Byggt
- 2006
- Antal rum
- 192
- Volt
- 220
- Adapter behövs
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Visa
- Ja
- Area
- Strandområde
- Parkering
- Ja
- WiFi
- Ja
- WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
- Ja
- WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
- Ja
- Trafik
- Lokal trafik
Rummen
- WiFi
- Ja
- Dubbelrum
- 55 m2
- Kassafack
- Ja
- Kassafack utan kostnad
- Ja
- AC
- Ja
- AC utan kostnad
- Ja
- Kylskåp
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Städning
- 7 dagar/vecka
- Hårfön
- Ja
- Vattenkokare
- Ja
- Tv
- Ja
- Telefon
- Ja
- Dusch/wc
- Ja
- Bad/dusch och wc
- Ja
Sängar
- Dubbelsäng
- 180x200 cm
- Enkelsäng
- 120x200 cm
- Bäddsoffa
- 95x200 cm
- Fällsäng
- 80x175 cm
- Dubbelsäng
- Ja
- Grand lit
- Ja
- Enkelsäng
- Ja
Mat & dryck
- Bufférestauranger
- 1
- Restaurang
- Ja
- Bar
- Ja
- Barer
- 3
- Poolbar
- Ja
- Snackbar
- Ja
- Frukost
- Amerikansk, Buffé
- Lunch
- Meny
- Middag
- Buffé, Meny
- Halvpension
- Ja
- Halvpension är frukost och middag
- Ja
- Halvpension är frukost samt lunch eller middag
- Ja
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 20 m
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Shopping
- 1 km
- Minimarket
- 2 km
- Centrum
- 2 km
Strand
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 25 m
- Bad/strand (max)
- 200 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Pool
Poolhanddukar finns att låna.
För att åka den lite större vattenrutschkanan behöver man vara minst 120 cm lång.
- Utomhuspool
- Ja
- Barnpool
- Ja
- Separat barnpool
- Ja
- Pool
- Ja
- Sötvattenpool
- Ja
- Poolhandduk
- Ja
- Uppvärmd pool under perioden
- -
- Jacuzzi
- Ja
Avkoppling
- Massage
- Ja
Sport
- Gym
- Nej
Barn & ungdomar
- Spjälsäng
- Ja
- Spjälsäng
- 20
- Barnstol i restaurangen
- Ja
- Lekplats
- Ja
- Lekplats utomhus
- Ja
Tillgänglighet
- Byggnader
- 7
- Antal våningar
- 1
- Antal våningar i högsta byggnaden
- 3
- Hiss
- Nej
- Rullstolstillgänglighet hotellområde
- Nej
Mat & dryck
Restaurang Pailin serverar både thaimat och internationella rätter. I hotellets Coffee Shop kan du beställa espresso, bakverk och sallader. En mängd olika restauranger och barer ligger dessutom längs med hela stranden.
Bokar du halvpension ingår även middagmeny som kan bytas mot buffé tre dagar i veckan, eller mot lunch. Barn under 13 år äter utan kostnad om ni bokar halvpension hemifrån. Detta gäller endast för barn som sover i extrasäng.
Vår service: Svenska guider på hotellet och TUI-appen dygnet runt
- Gäller från 2025-11-01 till 2026-05-01
Möt vårt Blue Star-team
Vårt team med svensktalande guider finns på hotellet minst fem dagar i veckan. De kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen och de finaste stränderna. Självklart kommer de också att svara på frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester.
Service via TUI-appen dygnet runt
TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss när det passar dig. Under Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.
Så här kommer du till hotellet
Flygtid
Din restid beror på vilket flyg du väljer. När du bokar din resa ser du vilka flyg som finns tillgängliga. Under vintersäsongen kan du välja direkta charterflyg med en restid på cirka 12 timmar från Stockholm. Vissa flygresor är med reguljärflyg och har mellanlandningar, total restid kan variera.
Transfertid
Beräknad transfertid från Krabi (KBV) är cirka 2 timmar och från Phuket (HKT) cirka 4 timmar. Vi rekommenderar att du bokar transfer till Koh Lanta med TUI. Du kan boka busstransfer eller privat transfer med taxi/minibuss inklusive färjeöverfart till Koh Lanta. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 20 m
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Shopping
- 1 km
- Minimarket
- 2 km
- Centrum
- 2 km
Strand
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 25 m
- Bad/strand (max)
- 200 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Kundomdömen
Hotellet sett sina bästa dagar….
- 2025-03-26
Intressant koncept, man bestämmer själv när det ska städas. Man lägger handdukar i en korg utanför dörren i den får man nya handdukar, toapapper, vatten och lite maskar/kackerlackor på köpet! Man tömmer sin egen sophink om man ej önskar städning. Allt detta borde fram gå på TUIs sida gällande hotellet.
Dom flesta som har väskor med sig till frukosten tog med sig mat från frukosten mao sin lunch!
Folk gick ut och paxade solstolar kl 5 på morgonen, helt sjukt.
Fanns plats för fler solstolar som hotellet skulle kunna köpa in så att man slapp denna jakt!
Rekommenderar ej hotellet! Enda fördelen att det var strand access direkt från hotellet.
Koh Lanta
- 2025-03-26
Chada kunde ha
Bra strand
- 2025-03-19
Chada
- 2025-03-19
Chada
- 2025-03-14
Maten , väldigt hårda sängar
Hotell
- 2025-03-05
Nöjd Koh Lanta resenär
- 2025-02-19
Både bra och dåligt
- 2025-02-19
Flygresan var bra och behaglig trots en försening, vilket satte en positiv ton för hela semestern. Vid ankomsten möttes vi av otroligt serviceinriktade och trevliga guider som verkligen gjorde sitt yttersta för att vi skulle känna oss välkomna och få ut det mesta av vår tid där. Deras tips och rekommendationer var ovärderliga, särskilt när det gällde att aktivera barn under dagarna med olika aktiviteter men också tips på hitta platser att besöka.
Tyvärr var servicen på hotellet inte lika imponerande. Restaurangens service under dagen lämnade mycket att önska. Disk lämnades ofta kvar och att vi fick gå iväg med den själva. Detta kändes inte riktigt rimligt, särskilt med tanke på de priser som hotellet tog för maten, som var betydligt högre än vad vi kunde hitta på andra hotell och restauranger längst med stranden.
Wifi-anslutningen var också en besvikelse. Trots att vår guide gav oss rådet att skaffa en extender, hjälpte det tyvärr inte mycket. Dessutom byttes sängkläderna endast en gång under vår tre veckor långa vistelse. Vi hade fläckar på ett kuddfodral de sista två veckorna. Vi fick också påminna personalen flera gånger om att få nya handdukar efter städning, och ibland stod vi helt utan.
En av de största utmaningarna var dock solsängarna vid poolområdet. Det var en ständig kamp att få en plats, eftersom många gäster gick upp tidigt för att lägga handdukar och sedan inte kom tillbaka förrän på eftermiddagen. Trots skyltar som uppmanade till att inte reservera solstolar, gjorde man detta skulle handdukar plockas bort av personalen men det gjorde dom aldrig vilket ledde till frustration bland oss och andra gäster vi pratade med. En dag av totalt 21 lyckades vi få platser längst ner mot stranden men då valde vi ändå att flytta oss då folk sitter och röker i anslutning till dessa.
Trots detta hade vi en fantastisk tid på hotellet, som var mysigt och hade en vacker omgivning. Jag skulle ändå rekommendera hotellet. Men jag hoppas att hotellet kan förbättra sin service för att ge framtida gäster en ännu bättre upplevelse.
Nöjd resenär
- 2025-02-19
Dåligt hotell
- 2025-02-11