Aqualuz Lagos by The Editory

Om hotellet

  • WiFi

Gym, träningspass & flera pooler

Aqualuz Lagos by The Editory är ett modernt och ljust inrett lägenhetshotell i Lagos i västra Algarve. I kvarteren runt hotellet hittar butiker, barer, restauranger och shopping. Själva centrum ligger en kort promenad bort. Ännu kortare är det till närmaste sandstrand – Praia Dona Ana.

Till Lagos gamla stadsdel är det knappt en kilometer.

På Aqualuz Lagos by The Editory

Förutom det stora poolområdet finns mycket att göra på hotellet, för alla åldrar. Några exempel:

  • Pool
  • Lekplats & lekrum
  • Gym & träningsrum för spinning och andra träningspass
  • Pingis & biljard

Alla lägenheter/rum har:

  • Bad/dusch, wc & hårfön
  • Telefon, tv & WiFi

Vissa rum går att boka för fler än ordinarie antal, t ex ett dubbelrum som disponeras av tre. Tillkommande person(er) sover då i extrabädd, t ex viksäng eller bäddsoffa.

Här använder vi hotellets benämningar av rumstyper.

  • Antal rum : 163

Snabbfakta

Bad/strand
600 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Ja
Centrum
900 m
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 1 tim 15 min

Medeltemperatur i Lagos

Adress & telefon

Adress
R. Sacadura Cabral, 8, LAGOS, Portugal

Viktig information

Reception 24 h
Ja
Senast renoverad
2024
Antal rum
163
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Parkering
Ja
WiFi
Ja
AC i allmänna utrymmen
Ja
Incheckning
16:00
Utcheckning
11:00
HBTQ-vänligt
Ja
Kassafack i receptionen
Ja
Tvättservice
Ja

Mat & dryck

Restaurang
Ja
Bar
Ja
Poolbar
Ja
Frukost
Buffé
Lunch
Buffé, Meny
Middag
Meny
AC i restaurang
Ja
Frukost
Ja
Frukostrum
Ja
Café
Ja

Avstånd

Lokaltrafik
2 km
Centrum
900 m
Flygplats
90.9 km

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
600 m
Bad/strand (max)
600 m

Pool

Utomhuspool
Ja
Pooler
1
Barnpool
Ja
Barnpooler
1
Pool
Ja

Underhållning

Underhållning för barn
Ja

Sport

Gym
Ja
Tennis
Ja
Aerobics
Ja
Mountainbike-uthyrning
Ja
Surfing
Ja
Vindsurfing
Ja
Dykcenter
Ja
Vattensport (motor)
Ja
Ridning
Ja
Biljard
Ja
Segling
Ja
Bordtennis
Ja
Vattenskidor
Ja

Barn & ungdomar

Internationell barnklubb
Ja
Barnstol i restaurangen
Ja
Lekplats
Ja

Tillgänglighet

Antal våningar
5
Hiss
Ja
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Ja

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01
  • Gäller från 2025-05-01 till 2025-11-01

Service via TUI-appen

TUI har ingen personal på det här resmålet, men med TUI-appen kan du nå oss dygnet runt, när det passar dig. Via Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Vi kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer vi också att hjälpa till med praktiska frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 4 tim 30 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 1 timme 15 minuter från flygplatsen Faro International Airport (FAO). Du ser transferalternativen när du bokar din resa. Du kan också boka transfer genom att logga in på ditt myTUI-konto när bokningen är klar. Här kan du läsa mer om transfer.

Avstånd

Lokaltrafik
2 km
Centrum
900 m
Flygplats
90.9 km

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
600 m
Bad/strand (max)
600 m

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

6.9 av 10

53 Kundbetyg
  • Städning
    7 av 10
  • Maten
    6 av 10
  • Poolen
    7.7 av 10
  • Hotellservicen
    7.6 av 10
  • Rum
    6.9 av 10

Uppdaterat: 2024-11-01

Vet ej

  • 10 av 10
Vi åkte ju inte med ett TUI-flyg utan med SAS och hade bil-transport t o r hotell-flygplats med Mozio, som rekommenderades av TUI och det funkade utmärkt! Hotellet var toppenbra.

TUI 🌟🌟🌟🌟🌟

  • 7 av 10
Vi bodde inte på ett så kallat TUIhotell men bokade hotellet via TUI. Vi fick bra service från TUI på våra olika frågor.

Synpunkter

  • 8 av 10
Städning väldigt sent på dagarna. Dålig frukost. Hjälpsam personal.

Portugal Lagos

  • 4 av 10
Väldigt primitivt hotell Den var inte 4 stjärnigt utan en 3

Helt ok

  • 5 av 10
Helt ok men vi hade förväntat oss mer av ett 4 stjärnigt hotell, lite hårda sängar, städningen sporadisk. Men helt ok

Mycket trevligt resmål

  • 6 av 10
Ganska slitet i allmänna utrymmen. Gott om plats runt poolen då vi var där men iskallt i den pool som var öppen. Frukosten hade ganska dåligt utbud, men det som fanns var ok. Personalen var serviceinriktad. Gratis poolhanddukar var ett plus, men inget som framgick av er beskrivning av hotellet.
Läget var inte det bästa men ändå rätt ok när man väl hittade genväg till centrum och affär.

VP

  • 7 av 10
Pool avstängd, väldigt sur receptionist vid incheckning. Annars ok

Detta kunde varit bättre

  • 10 av 10
Städning kl 17.00, väldigt sent. Toalettpappret räckte aldrig. Städning skedde inte på söndagar.

Semesterresa

  • 9 av 10
Balkongen på vår typ av rum var nog den trängsta av alla på hotellet om man tittade runt. Synd att man måste jaga poolplats på morgnarna för att få hyfsad plats man är nöjd med.
Frukosten var bra. Synd att de bara har samma meny varje dag från 10- 22. Dvs ingen annan meny till middag o inga ändringar på hela veckan vi var där.
Poolområdet var totalt mkt bra!
Ganska trångt badrum med framförallt handfatet och toaletten som var liten och låg.

Bodde på 4- stjärnigt men har sett bättre städning på ett hostel.

  • 3 av 10
Bodde i ett hotell rum med glas flisor som vi upptäckte när vi kom, dag 1, i köket. Dag 3 upptäckte vi glaskärvor och ett trasigt glas under sängen och dag 4 glas flisor och stinkande intorkat kiss på golvet bredvid sängen. Dag 5 kom de och städade på em. Vetskapen om att fått ha levt i 5 dagar av 7 i någon annans smutts och risk för mina barn att få glas i sina fötter var jobbigt och äckligt. Ingen större ursäkt eller kompensation på något sätt från personalen. Dyra pengar för en ensamstående mamma som för första gången kunde ta mina barn på en resa och så blir det så här. Under all kritik men städningen och brist på lyhördhet och kompensation från personalen.