Saint Constantin

Om hotellet

  • 3*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Ungdomligt hotell på huvudgatan

Saint Constantin i Kos Stad har ett optimalt läge på huvudgatan. Härifrån har du en kort promenad till hamnen, shopping och Lambistranden. På hotellets innergård finns ett poolområde med solsängar.

Saint Constantins centrala läge nära Kos nöjesliv och barer gör att det är populärt bland ungdomar.

Relaxa vid poolen

En populär plats på hotellet är poolen. På ena sidan finns solsängar att koppla av i och runt om finns stolar och bord.

Boka rum eller lägenhet

Du kan välja att antingen boka dubbelrum eller lägenhet på Saint Constantin. Alla är ljusa och fräscha med minimalistisk inredning med balkong.

Det är inte möjligt att bo på Saint Constantin med barn när du reser med TUI. Hotellet är däremot inte barnfritt och yngre gäster kan därför bo på hotellet som inte reser med TUI.

  • Antal rum : 55
  • Antal lägenheter : 59

Snabbfakta

Bad/strand
400 m
Utomhuspool
Ja
Centrum/Shopping
400 m/400 m
Restaurang/Bar
Nej/Ja
Transfertid
ca 30 min

Medeltemperatur i Kos stad

Adress & telefon

Adress
Kanari Straat 45, Kos, Greece.
Telefon
+30 -22420-23301

Viktig information

Kassafack i receptionen ca 150:-/vecka.

Poolhandduk finns inte.

Innerstadsområde med genomfartstrafik. 

Närliggande barer kan upplevas som störande.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
***
Byggt
1981
Senast renoverad
2017
Antal rum
55
Antal lägenheter
59
Volt
220
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Area
Stad
WiFi
Ja
Störningsnivå
Tidvis störande
Trafik
Tung trafik

Rummen

WiFi
Ja
AC mot kostnad
Ja
Kylskåp
Ja
Städning
6 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Bad/dusch och wc
Ja

Lägenheterna

WiFi
Ja
AC mot kostnad
Ja
Kylskåp
Ja
Städning
6 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Kaffekokare
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Bad/dusch och wc
Ja
Elektrisk spis
Ja
Micro
Ja

Sängar

Dubbelsäng
150x200 cm
Enkelsäng
90x200 cm
Bäddsoffa
83x185 cm
Fällsäng
83x190 cm
Dubbelsäng
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

Frukost ingår när du bokar dubbelrum och du kan välja till det om du bor i lägenhet.

Bufférestauranger
0
Restaurang
Nej
Bar
Ja
Barer
1
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Frukost
Amerikansk, Buffé
Klädkod vid middag
Ja

Avstånd

Stopp för transferbuss
3 m
Shopping
400 m
Minimarket
50 m
Centrum
400 m
Uttagsautomat
400 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
400 m
Bad/strand (max)
400 m
Typ av strand
Sandstrand, Stenstrand

Pool

Utomhuspool
Ja
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja

Avkoppling

Spa
Nej

Sport

Gym
Nej

Tillgänglighet

Antal våningar
1
Antal våningar i högsta byggnaden
4
Hiss
Ja
Hissdörr (bredd)
72 cm
Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
3
Ramp till receptionen
Ja
Rumsdörr (bredd)
79 cm
Sovrumsdörr (bredd)
79 cm
Badrumsdörr (bredd)
79 cm

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2025-05-04 till 2025-10-13
  • Gäller från 2026-05-04 till 2026-10-13

Service via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss dygnet runt, när det passar dig. Via Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Vi kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer vi också att hjälpa till med praktiska frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 4 tim 5 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 30 minuter från flygplatsen Kos Airport (KGS). Du ser transferalternativen när du bokar din resa. Du kan också boka transfer genom att logga in på ditt myTUI-konto när bokningen är klar. Här kan du läsa mer om transfer.

Avstånd

Stopp för transferbuss
3 m
Shopping
400 m
Minimarket
50 m
Centrum
400 m
Uttagsautomat
400 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
400 m
Bad/strand (max)
400 m
Typ av strand
Sandstrand, Stenstrand

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

7.7 av 10

79 Kundbetyg
  • Städning
    8.9 av 10
  • Maten
    7.9 av 10
  • Poolen
    7.7 av 10
  • Hotellservicen
    8.3 av 10
  • Rum
    7.6 av 10

Uppdaterat: 2025-09-24

September 2025

  • 10 av 10
Trivs på Sant Constatin har bott där många gånger, läget är bra

Hotellet 10/10

  • 10 av 10
Bra bemötande av personal , även bra hjälp med två olika problem som uppkom. Rummet va över förväntan och den stora balkongen va 10/10 .

Måste upplevas

  • 10 av 10
Bästa läget mellan strand och stad helt och rent 👌

Toppen hotell

  • 10 av 10
Väldigt fint hotell, perfekt läge vid en huvudgata, 5 min ner till hamnen där det fanns massor av restauranger. Lugnt hotell, bra frukost. Städning varje dag och de var så noggranna, fick till och med nytt duschdraperi en dag. Fantastisk personal. Var lite rädd när jag bokade att det skulle vara party hotell och mycket liv men det var det verkligen inte. Topp betyg!

Fin stad - missnöjd med hotellet.

  • 2 av 10
Hotellet överlag får 3 av 10.
Inga sköna sängar, dålig städning och ersätter inte saker när dom råkar förstöra ens grejer.

Trevlig hotell

  • 9 av 10
Två 60-åringar som bokar ett ungdomshotell med ankomst 29/8. Tänkte att då är ungdomarna hemma och i skolan. Det första som vi möttes av då vi klev av bussen vid 14-tiden var 7 sovande ungdomar i en soffgrupp utanför receptionen, jösses! Hur ska detta bli tänkte vi, men de åkte hem och i slutet av veckan så hade medelåldern ökat rejält.
Lugnt läge, trots det är centralt placerat. Fin pool och trevlig bar.
All personal var så tillmötesgående och hjälpsamma. Frukosten var bra, kanske inte så stor variation men det fanns något för alla. Bra kaffe!

Dålig service och hjälp från Tui

  • 4 av 10
Blev oerhört besviken då vi var två par som åkte, vi fick betala 60 Euro för vår AC, det andra paret behövde inte betala.
Vi använde båda vara ac på rummet, exakt lika många dagar.
Det stod inget i receptionen om att detta kostade, och ni var inte villiga att hjälpa oss med detta utan sköt över problemet till oss och att vi skulle ta det med hotellet.
Det gick inte att pratat med personalen, sura och extremt dåliga på engelska.

Helt okej

  • 8 av 10
Var ett hotell som gav valuta för pengarna. Vi bokade på black Friday när det var halva priset, hade väl inte betalat massa pengar för hotellet. Men det var fräscht och personalen var trevlig. Dock oerhört lyhört och hårda sängar.
Poolområdet var lagom och baren hade bra utbud. Frukosten var enkel men fanns något för alla att äta.
Läget var väldigt bra då man hade nära till både centrum och havet.

Toppen semester

  • 9 av 10
Finns det man behöver.

Katastrof service och dåligt bemötande

  • 2 av 10
Personalen var otroligt otrevliga, 0 service inriktade. Redan från när vi skulle checka in var de rätt så otrevliga och vi behövde betala extra för AC, vilket för ena rummet inte ens fungerade första två nätterna fast än vi sade till. Ena rummet fick ringa kl 03.30 till receptionen och tvinga de komma och fixa AC för att det var så varmt, de fick även betala för AC 1 av nätterna ändå, fast den inte fungerade. Och när vi sa att den inte fungerade var de inte alls bemötande och bad om ursäkt utan de försökte istället få det till att det var vårt fel för man fick tydligen inte ha AC under 21 grader vilket de inte hade sagt till oss. Sedan var det även öppna kablar i ena rummets badrum som stack ut från väggen (precis vid duschen). Vi sa till direkt och de sa att det inte var någon fara för att det inte var någon el i dem, men att de skulle komma och fixa det senare (vilket de såklart aldrig gjorde). Sedan efter 3 dagar fick båda mina kompisar en stöt från kablarna när de råkade backa in i dem.

Vi var där med 4 andra som var på en annan bokning. Men på den sjätte kvällen vi var där stormade en gäst in i våra kompisars rum och knuffade ena och skrek på honom att de lät för mycket och massor sånt. Sedan morgonen efter blir min kompis nerringd till receptionen och då säger de att de hade fått massor av klagomål från folk att vi lät och att de skulle ringa polisen denna kväll och få oss utslängda isåfall. De sa även att killen som sprang in och skrek på mina kompisar var en shammis och att de inte ens ville höra min kompis när han försökte förklara att gubben knuffade honom och liknande och att han var svinotrevlig. Vi alla blev ju chockade över detta eftersom vi inte hade fått en enda tillsägelse eller klagomål att vi hade låtit, vilket vi såklart hade velat höra så att vi kunde hålla ner tonen, men eftersom vi inte hade hört något på 6 dagar så fortsatte ju vi på som vanligt såklart. Vi alla tycker att det var så sjukt dåligt av hotellet att inte säga till oss någon gång och sedan får vi höra det näst sista kvällen och då riskerar vi att få polisen på oss och bli utslängda. Min kompis på andra bokningen ringde er direkt och berättade allt detta och hon sade att hon skulle skriva ett klagomål till hotellet direkt efter vi åkt hem. Men jag kände att jag ville berätta det som hänt oss denna resa också.

Mina kompisar på andra bokningens nyckel blev en gång avmagnetiserad och när han gick till receptionen, ville de knappt hjälpa honom utan snarare försökte dumförklara honom att han inte borde avmagnetisera nyckeln ?? Sedan verkade de heller inte ha någon extra nyckel till rummen eftersom en mekaniker fick försöka fixa nyckeln och öppna under typ 2h.
Hotellet gav också bara 1 nyckel till varje rum (vi var 3 i ett av rummen) så man kunde inte ha igång någon elektricitet när man var ifrån rummet vilket resulterade i att det typ alltid var en tropisk djungel i en rum i temperatur.

Man fick heller inte ha med sig varken medköpt dricka eller mat till poolen för man var tvungen att köpa det i poolbaren. Det kan jag förstå, men att man inte får ha med sig ens vatten till poolen utan man var tvungen att köpa deras ”overpriced” vatten tycker jag är helt sjukt. Vi är i ett land med vindstilla och 33 grader, då måste man väl ändå kunna få dricka vatten till ett rimligt pris.

Ett otroligt dåligt hotell som tur nog inte förstörde våran resa eftersom vi istället spenderade så mycket tid ifrån hotellet som möjligt. Men detta är inte okej att ett hotell har så här dålig service och behandlar sina gäster på detta sätt (inte ert fel såklart). Det var överlag bara tråkig ton på de som jobbade och riktigt dålig service. Jag hoppas ni för vidare detta till hotellet för detta hade kunnat förstöra vår resa om vi nu inte hade haft så kul tillsammans ändå. Vi brukar annars vara så otroligt nöjda när vi rest med er förut så att hotellet var såhär dåligt denna gång gjorde oss alla chockade och besvikna.

Kundomdömen

  • av 10
  • Anonym