Jag ska resa till Kap Verde. Hur fyller jag i kompletterande passuppgifter?
För resor till Kap Verde krävs en flygplatsskatt som är inräknad i resans pris. Du behöver fylla i passinformation via “Komplettera passuppgifter” på myTUI senast 10 dagar innan avresa. Här har vi samlat vanliga frågor och svar relaterat till formuläret du ska fylla i.
Vad gör jag om sidan “Komplettera passuppgifter” är tom, jag ser inget formulär?
- Det kan dröja upp till 24 timmar efter att du bokat din resa tills du kan fylla i dina passuppgifter. Ifall du bokat eller ombokat din resa nyligen ber vi dig prova igen senare.
- Ifall du inte ser formuläret kan det även hjälpa att tömma cookies och cache i din webbläsare. Alternativt prova att öppna formuläret med en annan webbläsare.
Varför lyckas jag inte spara mina passuppgifter?
- Du måste fylla i alla fält i formuläret för samtliga resenärer innan du kan spara informationen.
- Kontrollera att alla fält är ifyllda.
- Datum (födelsedatum, förfallodatum för pass osv) ska skrivas in i formatet som anges i formuläret (åååå-mm-dd).
Hur vet jag att mina kompletterande passuppgifter är ifyllda?
- Då du fyllt i passuppgifterna och de sparats visas ett grönt meddelande “Din information är sparad”.
- Du kan verifiera att informationen är ifylld genom att öppna “Komplettera passuppgifter” formuläret senare – om dina uppgifter är sparade kommer formuläret vara ifyllt. Då mindre än 10 dagar kvarstår till avresa, kan formuläret inte längre öppnas.
- TUI skickar ingen separat bekräftelse när du fyllt i dina uppgifter. Ifall passuppgifter saknas, kommer vi påminna dig via SMS/mail.
Vad gör jag om det är mindre än 10 dagar kvar till avresa?
- Du kan fylla i kompletterande passuppgifter via myTUI senast 10 dagar innan avresa.
- Ifall det är mindre än 10 dagar till avresa och du inte fyllt i dina uppgifter via myTUI, betalar du för flygplatsskatten och registrerar dina passuppgifter via Kap Verdes myndigheters webbplats (10-5 dagar innan avresa) eller på flygplatsen vid ankomst. Vid uppvisning av kvitto får du ersättning för avgiften av våra guider på resmålet. Läs mer här.
Fler frågor om Pass & Visum
- Behöver jag ha med mig mitt pass på resan? Se mer information
- Behövs det kompletterande passageraruppgifter inför min resa? Se mer information
- Regler för mig med ett utländskt pass? Se mer information
- Vad händer om jag ej har ett giltigt pass eller visum? Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.