Hero
Aktuellt

Aktuellt

När får jag min återbetalning?

 Återbetalning för inställda resor ska ske inom 5 bankdagar från avbokningsdatumet. Om du fortsatt väntar på en återbetalning från TUI ber vi dig vänligen kontrollera om du mottagit e-post från oss, då vi eventuellt saknar uppgifter för att kunna handlägga din återbetalning. 

Om du själv vet att du använt dig av ett eller flera betalsätt där dina kontouppgifter behövs för att handlägga din återbetalning (t.ex. betalning via bankgiro), ber vi dig vänligen fylla i dessa uppgifter här.

Sittplatser och övriga tillval bokade hos flygbolaget: 
Om din flygresa går med TUI fly: Flygbolaget returnerar automatiskt pengarna till samma kreditkort som betalningen gjordes med, ifall en återbetalning är möjlig. 
Om din resa går med ett annat flygbolag bör du kontakta flygbolagets kundservice för att be om återbetalning. Observera att alla tillval inte är återbetalningsbara. 

Taxfree: 
Om du har beställt taxfree-varor, kontakta flygbolagets kundtjänst för taxfree.

Utflykter:
Om din resa avbokas och du hade bokat en utflykt via oss, kan du avboka utflykten via vår utflyktsportal här. Observera att inloggning sker med utflyktens bokningsnummer, inte resans bokningsnummer. 
Om TUI avbokar din bokade utflykt kommer vi kontakta dig och du kan vara säker på att du kommer få en automatisk återbetalning. 

Fler frågor om Aktuellt

Hittade du inte svaret?

Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.

Kontakta oss