Grand Okan
- Nära till allt
- Alanya, Antalyakusten, Turkiet
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Ett av Alanyas bästa lägen
Hotell Grand Okan har ett av Alanyas bästa lägen! Här bor du mitt i centrum, med Kleopatrastranden tvärs över gatan och restauranger och shopping intill. Halvpension ingår!
Du bor mitt i centrum med dess myller av restauranger, barer och stora shoppingutbud. Samtidigt ligger Kleopatrastranden bara tvärs över gatan. En liten bit längre bort har hotellet ett privat strandavsnitt där du bland annat kan spela volleyboll.
Stort poolområde
Trots att du bor nära stranden har hotellet ett stort poolområde. Kvällstid dukas borden upp så att den som vill kan äta sin middag utomhus. Och några gånger i veckan under högsäsong anordnas temakvällar med dans och musik.
- Antal rum : 155
Snabbfakta
- Bad/strand
- 50 m
- Utomhuspool/Barnpool
- Ja/Ja
- Centrum/Shopping
- 1 km/500 m
- Restaurang/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca 2 tim 30 min
Medeltemperatur i Alanya
Adress & telefon
- Adress
- Saray Mah., Atatürk Caddesi, NO 139, 07400 Alanya, Turkey.
- Telefon
- +90 -242-519 16 37
Viktig information
Innerstadsområde med genomfartstrafik.
Trafiken samt bar- och nattliv i omgivningen är tidvis störande.
- Reception 24 h
- Ja
- Officiell klassificering
- ****
- Byggt
- 1998
- Senast renoverad
- 2009-10
- Antal rum
- 155
- Volt
- 220
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- Area
- Centrum
- Parkering
- Ja
- WiFi
- Ja
- WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
- Ja
- WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
- Ja
- Störningsnivå
- Tidvis störande
- Trafik
- Lokal trafik
Rummen
Värdefack mot extra kostnad, ca 50:- per dag.
- WiFi
- Ja
- Dubbelrum
- 18 m2
- Enkelrum
- 18 m2
- Kassafack
- Ja
- Kassafack mot kostnad
- Ja
- AC
- Ja
- AC utan kostnad
- Ja
- AC tillgängligt under perioden:
- 1/1-31/12
- Minibar
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Städning
- 7 dagar/vecka
- Hårfön
- Ja
- Tv
- Ja
- Telefon
- Ja
- Dusch/wc
- Ja
Sängar
- Grand lit
- 150x200 cm
- Enkelsäng
- 100x200 cm
- Grand lit
- Ja
- Enkelsäng
- Ja
Mat & dryck
Middagsklädsel: Långbyxor eller långa shorts, inga badkläder.
- Restaurang
- Ja
- Bar
- Ja
- Poolbar
- Ja
- Snackbar
- Ja
- Frukost
- Buffé, Kontinental
- Middag
- Buffé
- Halvpension
- Ja
- Halvpension är frukost och middag
- Ja
- Klädkod vid middag
- Ja
Avstånd
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Busshållplats
- 10 m
- Shopping
- 500 m
- Minimarket
- 10 m
- Centrum
- 1 km
- Uttagsautomat
- 5 m
Strand
Solstolar på stranden ca 40:-/dag.
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 50 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Pool
Poolhanddukar finns att hyra, ca 10:-/dag.
- Utomhuspool
- Ja
- Barnpool
- Ja
- Separat barnpool
- Ja
- Djup på barnpool
- 40 cm
- Pool
- Ja
- Sötvattenpool
- Ja
- Poolhandduk
- Ja
- Uppvärmd pool under perioden
- -
Avkoppling
- Spa
- Nej
- Massage
- Ja
- Frisör
- Ja
- Bastu
- Ja
Sport
- Gym
- Ja
Barn & ungdomar
- Spjälsäng
- Ja
- Spjälsäng
- 4
- Barnstol i restaurangen
- Ja
Tillgänglighet
- Byggnader
- 1
- Antal våningar
- 5
- Hiss
- Ja
- Hissdörr (bredd)
- 80 cm
- Rullstolstillgänglighet hotellområde
- Ja
- Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
- 2
- Ramp till receptionen
- Ja
- Sovrumsdörr (bredd)
- 80 cm
- Badrumsdörr (bredd)
- 67 cm
- Ramp till poolområde
- Ja
Vår service: TUI-guider på hotellet och TUI-appen dygnet runt
- Gäller från 2025-04-13 till 2025-11-04
Möt TUI-guiderna på hotellet
Vårt internationella guideteam finns på hotellet minst några gånger i veckan. De kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer de också att svara på frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester.
Service via TUI-appen dygnet runt
TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss när det passar dig. Under Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.
Så här kommer du till hotellet
Flygtid
Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 3 tim 55 min vid direktflyg från Stockholm-Arlanda.
Transfertid
Beräknad transfertid cirka 2 timmar och 30 minuter från flygplatsen i Antalya (AYT), från flygplatsen i Gazipasa (GZP) cirka 45 minuter. Transfertiden kan variera beroende på trafik och antal hotellstopp på vägen. Boka busstransfer eller privat transfer med taxi eller minibuss. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »
Avstånd
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Busshållplats
- 10 m
- Shopping
- 500 m
- Minimarket
- 10 m
- Centrum
- 1 km
- Uttagsautomat
- 5 m
Strand
Solstolar på stranden ca 40:-/dag.
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 50 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Kundomdömen
Mycket ledsna
- 2024-10-09
Resenärer:
Aktina Muqa Björnbärsvägen 177, 352 61 Växjö, Niculina Tanase Matei , Björksätravägen 1, 352 65 Växjö.
Vi har köpt resan till Turkiet Alanya, Grand Okan 4 stjärnigt hotell för den 2/10. Vi köpte biljetterna från resebyrån TICKET Båtsmanstorget 2, Växjö. På resebyrån fick vi information om att det är ett mycket bra hotell och vi köpte resan men det blev vår största besvikelse med följande motivering.
Vi åkte buss från Antalya flygplats och när vi kom fram till ovannämnda hotell var vi 4 personer, två svenskar och vi två . Svenska paret fick omedelbart rum ,men vi fick vänta 1, 30 h för att få ett rum, de på receptionen förklarade att rummet som vi skulle få skulle städas. Svenska paret prioriterades. När vi fick rummet efter en och halv timme konstaterade vi följande:
• rummet var dåligt städat, mycket dam, en av kuddarna var smutsig med läppstift
• luftkonditionering funkande inte som det ska
• i toaletten fanns bara på vägen en liten dispositivt för flyttande tvål som var nästan slut, 2 plast hårskydd och tre öron pinnar, ingenting mer.
• Toas borste var gull av smuts och vi fick spraya den med parfym eftersom den luktade illa.
• Rummet var på första våning på delen med den stora trafik vägen så att vi sov bara 2 timmar på natten, trots öron proppar. Vi var trötta varje dag, nästan sjuka av trötthet så att vi inte har nyttat av resan inte heller en dag. Hela tiden hörde vi bara bilar, motorcyklar bussar, moped som slutade aldrig köra så vi fick inte sova på grund av ljud. Vi fick inte informationer från resebyrån att hotellet ligger på stora gatan med 24 från 24 mycket trafik, dessutom att det är en gata med mycket restauranger där finns musik och dans, folk som pratar högt, det är het liv tills på morgonen. Som jag skrev, 2 timmar sömn på 7 dagar alltså 14 timmar sömn istället av 56 timmar. Min hälsa blev rubbad på grund av så mycket stress orsakad av vad jag nämnde ovan.
Dagen efter vi har kommit till hotellet, gick vi till receptionen och förklarade till dem att vi inte kan sova på grund av trafiken, men vi fick en chock att höra att vi måste betala 25 euro per dag om vi vill byta rummet. Vi ringde TUI och en representant kom till hotellet men han sa samma sak, att vi måste betala den ovannämnda summan. När de på receptionen såg att vi inte är villiga att betala beloppet, lovade dem att vi ska komma dagen efter kanske det finns någon möjlighet, så att vi var på receptionen i 5 dagar utan resultat.
För att sola på stranden krävde de 6 euro per dag för parasoll och säng. På resebyrån fick vi inte informationen att vi skulle betala för detta.
Rummet var städat bara en gång under 7 dagar, sängarna bytes bara en gång och vi jagade städerskorna för att be om toalettpapper, byta handdukarna.
I den stora korridoren där rummet fanns det var mörkt under dagen, inget ljus, och när vi frågade varför är så mörkt i korridoren, fick vi inget svar, de var otrevliga.
Sjukt att det ska vara så därför att vi har betalat så mycket för hotellet och dessutom fick vi ingen hjälp av dom. Allt har bara kostat oss mer pengar, vi fick betala för vatten, allt var separat.
Jag är så missnöjd med allt och jag är så ledsen att detta har drabbat mig och min vän, resan har varit en stor mardrömm.
Jag åkte till Turkiet en vecka för att njuta på min semester, bada i havet men istället blev det att jag och min vän fick varje dag jaga dom för byta rum och städa vårt rum som var stökigt.
Allt detta har gett mig ångest och depression jag har slitit mig på jobbet för att kunna njuta, men istället blev det till ett mardröm resa 😢.
När det gällde maten va det jätte äckligt kall mat och samma mat fick vi nästa hela tiden. När man frågade dom varför det är samma mat kunde inte ge oss något svar. Vi har kommit hem trötta missnöjda, det var ett ********** semester, ingenting fungerade. Under vår vistelse efter vår klagande till TUI fick vi som två barn på dagis 300sek var och en, en dålig och låg ersättning för att vi inte fick rummet och diskriminerades,för att vi fick ett rum delvis städat med smutsiga kuddar,
för att vi gick i 5 dagar på receptionen för att få hjälp och bytta rum för att kunna sova bara åtminstone en dag för att maten var nästan samma och kall,inte ens ett två stjärnig hotell kan presentera sig så här.
Med facit i handen av vad vi har fått för pengarna som vi betalade, nästan 20000sek tillsammans med så dålig service och mottagande , med sömnlösa nätter på grund av het nattliv under alla former, dålig mat, extrabetalt för sängar, KRÄVER vi återbetalning av hela beloppet med motiveringen av att resan , hotellet, maten, service, miljön var rent sagt BIG ********** och en resebyrå av en så stor kaliber som TUI som är känd i hela världen måste garantera resenärerna kvaliteten som man betalar för och ingenting mindre eller sämre. NI måste veta vilka avtal Ni gör med hotellet som Ni samarbetar med, allting som ingår och informera oss om vad vi får och inte får för priset som vi betalar.
Det är fullständig horribelt och oacceptabelt att svälja detta och nöja oss med mindre än hela beloppet för resan, vi har valt TUI på grund av mycket bra kvalitet men sanningen är att TUI har fallit långt nere när det gäller kvaliteten på resor. Vi är erfarna resenärer och kan jämföra olika resebyråer och deras kvalitet. Vi kräver att Ni tar våran klagomål på den största möjliga allvar för att undvika missnöje, frustration, stress, för andra människor som reser med TUI.
Eran jobb är att tillfredsställa resenären med kvaliteten som motsvarar pengarna som man betalar och ingenting mindre. Klagomålen som vi gör måste hjälpa er och ta åtgärder, vifta inte bort eller tro att vi stannar här om vi inte får pengarna tillbaka. Vi går vidare till VD för TUI och kommer ut med en artikel i alla kvällstidningar.
Med vänlig hälsning
Aktina Muqa Tanase Matei Niculin
Mycket bra
- 2024-10-09
Kanonläge och rent!
- 2024-10-02
Nöjd med vistelse här på hotellet
- 2024-09-25
Hotell Grand Okan
- 2024-09-15
Ok
- 2024-09-04
Varmt rekommenderas
- 2024-09-02
Nöjd
- 2024-08-28
Jag är mycket nöjd
- 2024-08-28
Hög musik från grannhotel
- 2024-08-14