Grand Okan

Om hotellet

  • 4*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Ett av Alanyas bästa lägen

Hotell Grand Okan har ett av Alanyas bästa lägen! Här bor du mitt i centrum, med Kleopatrastranden tvärs över gatan och restauranger och shopping intill. Halvpension ingår!

Du bor mitt i centrum med dess myller av restauranger, barer och stora shoppingutbud. Samtidigt ligger Kleopatrastranden bara tvärs över gatan. En liten bit längre bort har hotellet ett privat strandavsnitt där du bland annat kan spela volleyboll.

Stort poolområde

Trots att du bor nära stranden har hotellet ett stort poolområde. Kvällstid dukas borden upp så att den som vill kan äta sin middag utomhus. Och några gånger i veckan under högsäsong anordnas temakvällar med dans och musik.

  • Antal rum : 155

Snabbfakta

Bad/strand
50 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
1 km/500 m
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 2 tim 30 min

Medeltemperatur i Alanya

Adress & telefon

Adress
Saray Mah., Atatürk Caddesi, NO 139, 07400 Alanya, Turkey.
Telefon
+90 -242-519 16 37

Viktig information

Innerstadsområde med genomfartstrafik.

Trafiken samt bar- och nattliv i omgivningen är tidvis störande.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
****
Byggt
1998
Senast renoverad
2009-10
Antal rum
155
Volt
220
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Area
Centrum
Parkering
Ja
WiFi
Ja
WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
Ja
WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
Ja
Störningsnivå
Tidvis störande
Trafik
Lokal trafik

Rummen

Värdefack mot extra kostnad, ca 50:- per dag.

WiFi
Ja
Dubbelrum
18 m2
Enkelrum
18 m2
Kassafack
Ja
Kassafack mot kostnad
Ja
AC
Ja
AC utan kostnad
Ja
AC tillgängligt under perioden:
1/1-31/12
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Dusch/wc
Ja

Sängar

Grand lit
150x200 cm
Enkelsäng
100x200 cm
Grand lit
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

Middagsklädsel: Långbyxor eller långa shorts, inga badkläder.

Restaurang
Ja
Bar
Ja
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Frukost
Buffé, Kontinental
Middag
Buffé
Halvpension
Ja
Halvpension är frukost och middag
Ja
Klädkod vid middag
Ja

Avstånd

Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
10 m
Shopping
500 m
Minimarket
10 m
Centrum
1 km
Uttagsautomat
5 m

Strand

Solstolar på stranden ca 40:-/dag.

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Typ av strand
Sandstrand

Pool

Poolhanddukar finns att hyra, ca 10:-/dag.

Utomhuspool
Ja
Barnpool
Ja
Separat barnpool
Ja
Djup på barnpool
40 cm
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Poolhandduk
Ja
Uppvärmd pool under perioden
-

Avkoppling

Spa
Nej
Massage
Ja
Frisör
Ja
Bastu
Ja

Sport

Gym
Ja

Barn & ungdomar

Spjälsäng
Ja
Spjälsäng
4
Barnstol i restaurangen
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
1
Antal våningar
5
Hiss
Ja
Hissdörr (bredd)
80 cm
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Ja
Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
2
Ramp till receptionen
Ja
Sovrumsdörr (bredd)
80 cm
Badrumsdörr (bredd)
67 cm
Ramp till poolområde
Ja

Vår service: TUI-guider på hotellet och TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2025-04-13 till 2025-11-04

Möt TUI-guiderna på hotellet

Vårt internationella guideteam finns på hotellet minst några gånger i veckan. De kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer de också att svara på frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester.

Service via TUI-appen dygnet runt

TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss när det passar dig. Under Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 3 tim 55 min vid direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 2 timmar och 30 minuter från flygplatsen i Antalya (AYT), från flygplatsen i Gazipasa (GZP) cirka 45 minuter. Transfertiden kan variera beroende på trafik och antal hotellstopp på vägen. Boka busstransfer eller privat transfer med taxi eller minibuss. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Avstånd

Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
10 m
Shopping
500 m
Minimarket
10 m
Centrum
1 km
Uttagsautomat
5 m

Strand

Solstolar på stranden ca 40:-/dag.

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Typ av strand
Sandstrand

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

8.3 av 10

334 Kundbetyg
  • Städning
    8.5 av 10
  • Maten
    7.9 av 10
  • Poolen
    7.9 av 10
  • Hotellservicen
    8.3 av 10
  • Rum
    8.4 av 10

Uppdaterat: 2024-11-17

Mycket ledsna

  • 0 av 10
MYCKET ALLVARLIGT KLAGOMÅL



Resenärer:


Aktina Muqa Björnbärsvägen 177, 352 61 Växjö, Niculina Tanase Matei , Björksätravägen 1, 352 65 Växjö.


Vi har köpt resan till Turkiet Alanya, Grand Okan 4 stjärnigt hotell för den 2/10. Vi köpte biljetterna från resebyrån TICKET Båtsmanstorget 2, Växjö. På resebyrån fick vi information om att det är ett mycket bra hotell och vi köpte resan men det blev vår största besvikelse med följande motivering.


Vi åkte buss från Antalya flygplats och när vi kom fram till ovannämnda hotell var vi 4 personer, två svenskar och vi två . Svenska paret fick omedelbart rum ,men vi fick vänta 1, 30 h för att få ett rum, de på receptionen förklarade att rummet som vi skulle få skulle städas. Svenska paret prioriterades. När vi fick rummet efter en och halv timme konstaterade vi följande:

• rummet var dåligt städat, mycket dam, en av kuddarna var smutsig med läppstift

• luftkonditionering funkande inte som det ska

• i toaletten fanns bara på vägen en liten dispositivt för flyttande tvål som var nästan slut, 2 plast hårskydd och tre öron pinnar, ingenting mer.

• Toas borste var gull av smuts och vi fick spraya den med parfym eftersom den luktade illa.

• Rummet var på första våning på delen med den stora trafik vägen så att vi sov bara 2 timmar på natten, trots öron proppar. Vi var trötta varje dag, nästan sjuka av trötthet så att vi inte har nyttat av resan inte heller en dag. Hela tiden hörde vi bara bilar, motorcyklar bussar, moped som slutade aldrig köra så vi fick inte sova på grund av ljud. Vi fick inte informationer från resebyrån att hotellet ligger på stora gatan med 24 från 24 mycket trafik, dessutom att det är en gata med mycket restauranger där finns musik och dans, folk som pratar högt, det är het liv tills på morgonen. Som jag skrev, 2 timmar sömn på 7 dagar alltså 14 timmar sömn istället av 56 timmar. Min hälsa blev rubbad på grund av så mycket stress orsakad av vad jag nämnde ovan.

Dagen efter vi har kommit till hotellet, gick vi till receptionen och förklarade till dem att vi inte kan sova på grund av trafiken, men vi fick en chock att höra att vi måste betala 25 euro per dag om vi vill byta rummet. Vi ringde TUI och en representant kom till hotellet men han sa samma sak, att vi måste betala den ovannämnda summan. När de på receptionen såg att vi inte är villiga att betala beloppet, lovade dem att vi ska komma dagen efter kanske det finns någon möjlighet, så att vi var på receptionen i 5 dagar utan resultat.

För att sola på stranden krävde de 6 euro per dag för parasoll och säng. På resebyrån fick vi inte informationen att vi skulle betala för detta.


Rummet var städat bara en gång under 7 dagar, sängarna bytes bara en gång och vi jagade städerskorna för att be om toalettpapper, byta handdukarna.

I den stora korridoren där rummet fanns det var mörkt under dagen, inget ljus, och när vi frågade varför är så mörkt i korridoren, fick vi inget svar, de var otrevliga.


Sjukt att det ska vara så därför att vi har betalat så mycket för hotellet och dessutom fick vi ingen hjälp av dom. Allt har bara kostat oss mer pengar, vi fick betala för vatten, allt var separat.

Jag är så missnöjd med allt och jag är så ledsen att detta har drabbat mig och min vän, resan har varit en stor mardrömm.

Jag åkte till Turkiet en vecka för att njuta på min semester, bada i havet men istället blev det att jag och min vän fick varje dag jaga dom för byta rum och städa vårt rum som var stökigt.

Allt detta har gett mig ångest och depression jag har slitit mig på jobbet för att kunna njuta, men istället blev det till ett mardröm resa 😢.


När det gällde maten va det jätte äckligt kall mat och samma mat fick vi nästa hela tiden. När man frågade dom varför det är samma mat kunde inte ge oss något svar. Vi har kommit hem trötta missnöjda, det var ett ********** semester, ingenting fungerade. Under vår vistelse efter vår klagande till TUI fick vi som två barn på dagis 300sek var och en, en dålig och låg ersättning för att vi inte fick rummet och diskriminerades,för att vi fick ett rum delvis städat med smutsiga kuddar,

för att vi gick i 5 dagar på receptionen för att få hjälp och bytta rum för att kunna sova bara åtminstone en dag för att maten var nästan samma och kall,inte ens ett två stjärnig hotell kan presentera sig så här.


Med facit i handen av vad vi har fått för pengarna som vi betalade, nästan 20000sek tillsammans med så dålig service och mottagande , med sömnlösa nätter på grund av het nattliv under alla former, dålig mat, extrabetalt för sängar, KRÄVER vi återbetalning av hela beloppet med motiveringen av att resan , hotellet, maten, service, miljön var rent sagt BIG ********** och en resebyrå av en så stor kaliber som TUI som är känd i hela världen måste garantera resenärerna kvaliteten som man betalar för och ingenting mindre eller sämre. NI måste veta vilka avtal Ni gör med hotellet som Ni samarbetar med, allting som ingår och informera oss om vad vi får och inte får för priset som vi betalar.


Det är fullständig horribelt och oacceptabelt att svälja detta och nöja oss med mindre än hela beloppet för resan, vi har valt TUI på grund av mycket bra kvalitet men sanningen är att TUI har fallit långt nere när det gäller kvaliteten på resor. Vi är erfarna resenärer och kan jämföra olika resebyråer och deras kvalitet. Vi kräver att Ni tar våran klagomål på den största möjliga allvar för att undvika missnöje, frustration, stress, för andra människor som reser med TUI.

Eran jobb är att tillfredsställa resenären med kvaliteten som motsvarar pengarna som man betalar och ingenting mindre. Klagomålen som vi gör måste hjälpa er och ta åtgärder, vifta inte bort eller tro att vi stannar här om vi inte får pengarna tillbaka. Vi går vidare till VD för TUI och kommer ut med en artikel i alla kvällstidningar.


Med vänlig hälsning


Aktina Muqa Tanase Matei Niculin

Mycket bra

  • 9 av 10
Alla var väldigt trevliga och hjälpsamma så länge de förstod vad man sa men när de inte gjorde det så hämtade de någon annan som förstod engelska bättre så språkbarriärerna var inget problem. Maten var helt okey, speciellt frukosten. Det fanns mycket att välja på och varje dag fanns, om man inte hittade annat man ville ha, alltid spagetti och köttfärssås vilket kan vara bra att veta för de som reser med barn. Det var väldigt nära till stranden och hotellets wifi fungerade oftast hyfsat även där. Det blev skugga lite väl tidigt vid solstolarna vid poolen men man kunde sitta på barstolar i vattnet och beställa drinkar vilket kändes lite lyxigt. Hissarna var väldigt små så när många ville åka upp och ner vid samma tider kunde det bli lite kö men det gick ändå relativt snabbt. Alla var väldigt trevliga och allt kändes fräscht. Det stod i deras lilla bok att de går igenom varje rum varje månad för att se till att det inte finns några insekter, typ vägglöss eller kackerlackor, och jag såg knappt en insekt på hela tiden jag var där. Vi hade balkongen mot gatan vilket förstås var bullrigt men det störde inte oss och utsikten på den sidan är trevlig också med levande stadsliv och vackra berg i bakgrunden. Jag är jättenöjd med vår semester och längtar redan tillbaka.

Kanonläge och rent!

  • 10 av 10
Läget av hotellet är bra och rent hotell!

Nöjd med vistelse här på hotellet

  • 10 av 10
Från vår lägenhet var det ganska lyhört från musiken .

Hotell Grand Okan

  • 8 av 10
Personalen är så himla trevliga, serviceinriktade och hotellet har väldigt hög standard på maten. Vi har varit på hotellet en gång tidigare och vi tycker likadant iår. Dock skulle rummen behöva renoveras och få en uppfräschning.

Ok

  • 10 av 10
Superbra service , nära till stranden 🙌🙌🙌

Varmt rekommenderas

  • 10 av 10
Hotellet var toppen personalen var hjälpsamma.

Nöjd

  • 9 av 10
Lung och bra.

Jag är mycket nöjd

  • 10 av 10
Trevligt bemötande och nära havet, bra personal. Rent på rummet och hotell. God mat m.m

Hög musik från grannhotel

  • 6 av 10
Extremt hög musik spelades från grannhotellet fram tills efter kl 23.30. Trots stängda dörrar stördes man verkligen av musiken när barnen och vi vuxna försökte sova. Orimligt…

Kundomdömen

  • av 10
  • Anonym