Twin Lotus

Om hotellet

  • 4*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Parhotell vid lugna Klong Dao-stranden

Twin Lotus har ett av Koh Lantas bästa lägen och är vårt bästa par-hotell på ön. Här bor du i lugna omgivningar vid Klong Dao-stranden på ett modernt hotell med vuxen atmosfär. Halvpension med middagsmeny i strandrestaurangen kan bokas som tillval.

Härifrån kan du promenera till öns huvudort Saladan med shopping och mysiga restauranger. Det finns även många restauranger och barer utmed den tre kilometer långa sandstranden. På de flesta kan du slå dig ner och se ut över havet. Twin Lotus består av hotellbyggnader och bungalower belägna inom ett stort, luftigt hotellområde.

Åldersgräns 18 år

För att bo på hotellet behöver du ha fyllt 18 år.

Spa och wellnesscenter

På Twin Lotus är ditt välbefinnande i fokus. Här finns ett spa där du kan boka in dig på olika "må-bra-behandlingar" om du inte föredrar klassisk thaimassage. Du har även tillgång till träningslokal. På hotellet finns kajaker och paddelbrädor att låna.

Två pooler och strandrestaurang

Den ena av hotellets pooler ligger intill stranden, den andra lite längre in på hotellområdet. Nära stranden ligger hotellets kombinerade bar- och strandrestaurang som serverar både lunch och middag.

  • Antal rum : 81

Snabbfakta

Bad/strand
50 m - 200 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Nej
Centrum/Shopping
1.5 km/1 km
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 2 tim

Medeltemperatur i Koh Lanta

Adress & telefon

Adress
199 Moo 1, Khlong Dao Beach, Saladan, Lanta Yai, Krabi 81150, Thailand.
Telefon
+66 -75-60 70 00

Viktig information

Kassafack utan kostnad.

Poolhanddukar finns att låna.

Trappor inom området och till vissa bungalower.

Till Saladan 1,5 km. 100 m till transferbussen, gästerna körs med golfbilar.

Strandområde med lokal trafik.

WiFi i rummen samt över hela hotellet utan kostnad.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
****
Byggt
2004
Antal rum
81
Volt
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Area
Strandområde
Parkering
Ja
WiFi
Ja
WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
Ja
WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
Ja
Trafik
Lokal trafik

Rummen

WiFi
Ja
Dubbelrum
33-35 m2
Kassafack
Ja
AC utan kostnad
Ja
Takfläkt
Ja
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Dusch/wc
Ja

Sängar

Dubbelsäng
220x200 cm
Enkelsäng
105x195 cm
Dubbelsäng
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

Halvpension finns att boka som tillval. Från och med vintersäsongen 2023/2024 går även helpension att boka som tillval.

Bufférestauranger
1
Restaurang
Ja
Bar
Ja
Barer
1
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Frukost
Buffé
Lunch
Meny
Middag
Meny
Halvpension
Ja
Halvpension är frukost och middag
Ja
Frukost
Ja

Avstånd

Stopp för transferbuss
150 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Shopping
1 km
Minimarket
1 km
Centrum
1.5 km
Uttagsautomat
1 km

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
200 m
Typ av strand
Sandstrand

Pool

Utomhuspool
Ja
Barnpool
Nej
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Poollängd
24 m
Poolbredd
12 m
Poolhandduk
Ja
Poolhandduk utan kostnad
Ja
Uppvärmd pool under perioden
No

Avkoppling

Spa
Ja
Massage
Ja

Sport

Gym
Nej
Träningsrum
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
39
Antal våningar
1
Antal våningar i högsta byggnaden
2
Hiss
Nej
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Ja
Handikappanpassade rum/lägenheter (på förfrågan)
0
Sovrumsdörr (bredd)
79 cm
Badrumsdörr (bredd)
71 cm

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01

Via TUI-appen kan du få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Service på flygplatsen

Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.

Vår service: Guider besöker hotellet + TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2023-11-01 till 2024-04-30

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan. Dessutom kan du via TUI-appen få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Personlig service

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan för att ge tips och svara på dina frågor. Exakt vilka dagar och tider ser du i TUI-appen innan du reser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Service på flygplatsen

Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 11 tim 10 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 2 timmar. Vi rekommenderar att du bokar transfer till Koh Lanta med TUI. Du kan boka busstransfer eller privat transfer med taxi/minibuss inklusive färjeöverfart till Koh Lanta. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Avstånd

Stopp för transferbuss
150 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Shopping
1 km
Minimarket
1 km
Centrum
1.5 km
Uttagsautomat
1 km

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
200 m
Typ av strand
Sandstrand

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

8.6 av 10

74 Kundbetyg
  • Städning
    9.3 av 10
  • Maten
    8.1 av 10
  • Poolen
    7.9 av 10
  • Hotellservicen
    9 av 10
  • Rum
    8.7 av 10

Uppdaterat: 2024-03-09

Februari 2024

  • 9 av 10
Bra frukost. Mycket på kvällsmenyn att välja på. Långa sträckor att gå. Artig och trevlig personal.

x

  • 10 av 10
Mycket bra hotell med god service. Enda nackdelen var ett mycket dåligt WiFi på rummet.

Twin Lotus

  • 4 av 10
Väldigt dålig WIFI, Vi hamnade långt från stranden. (faktiskt urusel Wifi)

Inte 4 stjärnigt

  • 6 av 10
Hotellet behöver göra en uppfräschning, dåliga mer eller mindre trasiga solstolar vid den mindre poolen. Kokosnötterna hängde över gångvägarna på hotellområdet. All personal tillmötesgående och trevliga. Bra städning .
Inte 4 stjärniga mer 3 stjärniga. Läget är bra med många restauranger i närheten. Dyrt att äta och dricka på hotellet.

Fin upplevelse

  • 10 av 10
Fin service, med all hjälp man kan tänka sig
Små, små detaljer som skulle kunna förbättras eller ändras men detta påverkar inte vistelsen på något sätt
Tack för 2 fina veckor

Twin Lotus

  • 10 av 10
Rent, fräsch, god frukost

Twin Lotus på Koh Lanta, rum 213

  • 9 av 10
Saknade frysfack samt bord och stolar på rummet. Med tanke på resans kostnad så var rummets placering samt standard inte till vår belåtenhet. Inget hotell som vi kommer att återkomma till.

Januari 24

  • 10 av 10
Bra hotell med god service, även bra att personalen gick runt och plockade bort handdukar på "bokade" solstolar runt poolen några gånger om dagen

Hotellet

  • 9 av 10
Fantastiskt läge, fantastisk frukostbuffé, mycket bra service.
Mycket välordnat nyårsfirande, men det kunde ha börjat lite senare,. Drink redan kl 18 gjorde att det blev en mycket lång kväll och med musikunderhållning som höll en alltför hög volym. Det hade varit trevligt med lite mer soft bakgrundsmusik.

Grymma TUI

  • 10 av 10
Kort o gott fantastisk

Kundomdömen

  • av 10
  • Anonym