The Briza Beach Resort Khao Lak

Om hotellet

  • 4*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Trivsamt och lugnt vid Khao Lak-stranden

The Briza Beach Resort Khao Lak har ett fridfullt läge vid stranden. Hotellet består av två delar med poolområden i bägge delarna. Restaurang, träningsrum och massage finns. I den nyare annexbyggnaden kan du boka rum med direkt utgång till pool.

På Briza Beach Resort finns faciliteter som passar både vuxna och barn. På den stora gräsmattan står solstolar och vid strandkanten ger träden skugga. Resorten med palmer och konstfulla planteringar smälter väl in i det omgivande naturlandskapet.

Två hotelldelar

The Brizas huvuddel ligger närmast stranden och här finns två pooler, en barnpool och poolbar. Den nyare och modernare delen ligger på andra sidan av en liten väg. Där ligger en pool och en barnpool. I huvuddelen finns även ett fint lekrum. Andra aktiviteter du kan ägna dig åt är att vandra i den närliggande nationalparken eller spela golf på banan som inte ligger långt ifrån hotellet.

Omgivningen är mycket lugn men flera lokala restauranger och butiker finns i hotellets närhet. Till Khao Laks centrum går det snabbt att ta sig med tuk-tuk.

  • Antal rum : 181

Snabbfakta

Bad/strand
50 m - 200 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
4.6 km/4.6 km
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 2–3 tim

Medeltemperatur i Khao Lak

Adress & telefon

Adress
7/4 Moo 2 Petchkasem Road, Lumkaen, Khao Lak Beach, Thaimuang Phang Nga, Thailand.
Telefon
+66 -76-42 86 00-1

Viktig information

2 barn under 12 år delar extrabädden i alla rumstyper som inte har benämningen Family. Extrabädden är 90x190 cm.

Rum i annex ligger i den nyare och modernare delen på andra sidan av en liten väg. Övriga rum ligger i huvudbyggnaden närmare stranden.

Busservice till Khao Lak centrum för 1–4 personer ca 50:-/enkel resa.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
****
Byggt
2004
Antal rum
181
Volt
220
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Area
Strandområde
Parkering
Ja
WiFi
Ja
WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
Ja
WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
Ja
Störningsnivå
Tidvis störande
Trafik
Lokal trafik

Rummen

WiFi
Ja
Dubbelrum
42 m2
Kassafack
Ja
Kassafack utan kostnad
Ja
AC
Ja
AC utan kostnad
Ja
AC tillgängligt under perioden:
1/1-31/12
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Bad/dusch och wc
Ja

Sängar

2 barn under 12 år delar extrabädden i alla rumstyper som inte har benämningen Family. Extrabädden är 90x190 cm.

Dubbelsäng
180x200 cm
Enkelsäng
105x200 cm
Fällsäng
90x190 cm
Dubbelsäng
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

Frukost ingår i resans pris. Som tillval kan du boka halvpension och får då även middag på hotellet. Den serveras som buffé eller en fast meny beroende på antal gäster. Du kan även byta middagen mot lunch.

Bufférestauranger
1
Restaurang
Ja
Bar
Ja
À la carte-restauranger
1
Barer
3
Poolbar
Ja
Frukost
Buffé
Lunch
Meny
Middag
Meny
Halvpension
Ja
Halvpension är frukost samt lunch eller middag
Ja
Frukost
Ja
Minimarket på hotellet
Ja

Avstånd

Stopp för transferbuss
20 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
400 m
Shopping
4.6 km
Minimarket
50 m
Centrum
4.6 km
Uttagsautomat
150 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
200 m
Typ av strand
Sandstrand

Pool

Utomhuspool
Ja
Pooler
3
Barnpool
Ja
Barnpooler
2
Separat barnpool
Ja
Djup på barnpool
60 cm
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Poollängd
20 m
Poolbredd
12 m
Poolhandduk
Ja
Uppvärmd pool under perioden
-

Avkoppling

Spa
Nej
Massage
Ja

Sport

Gym
Nej
Träningsrum
Ja

Barn & ungdomar

Spjälsäng
Ja
Spjälsäng
6
Barnstol i restaurangen
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
19
Antal våningar
1
Antal våningar i högsta byggnaden
3
Hiss
Nej
Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
0
Rumsdörr (bredd)
85 cm
Badrumsdörr (bredd)
75 cm

Vår service: TUI-guider på hotellet och TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01
  • Gäller från 2025-11-01 till 2026-05-01

Möt TUI-guiderna på hotellet

Vårt internationella guideteam finns på hotellet minst några gånger i veckan. De kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer de också att svara på frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester.

Service via TUI-appen dygnet runt

TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss när det passar dig. Under Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 10 tim 15 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 2 timmar från Phukets flygplats, cirka 3 timmar från Krabis flygplats. Boka busstransfer eller privat transfer med taxi eller minibuss. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Avstånd

Stopp för transferbuss
20 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
400 m
Shopping
4.6 km
Minimarket
50 m
Centrum
4.6 km
Uttagsautomat
150 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
200 m
Typ av strand
Sandstrand

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

8.1 av 10

199 Kundbetyg
  • Städning
    8.3 av 10
  • Maten
    8.3 av 10
  • Poolen
    8.3 av 10
  • Hotellservicen
    9.2 av 10
  • Rum
    7.6 av 10

Uppdaterat: 2025-02-09

>

Vi är så nöjda med allt.

  • 10 av 10
Jättefint och väldigt trevlig personal🥰
>

Resa till Khao Lak januari 2024

  • 9 av 10
Det enda som går att anmärka på är att man inte fick nya poolhanddukar med mindre än att man lämnade dom på rummet. Det skulle behövas två uppsättningar så man alltid hade två rena.
>

Smutsigt och mögligt badrum

  • 4 av 10
Personalen var fantastisk men städningen av badrummet var värdelös. Först och främst var badrummet fullt av svartmögel i tak och i dusch. Golvet i duschen lutade från golvbrunnen, så när man gick in i duschen gick man i en pöl av gammalt duschvatten. Kranen i handfatet torkades inte av en enda gång under två veckor av städerskan. När jag gjorde det själv blev rengöringsservetterna helt svarta när jag torkade där kranen satt fast i handfatet. Död mygga och bruna fläckar på väggen vid toan när vi kom, dessa fick jag själv tvätta bort efter en vecka. Jag klagade i receptionen och de kom då och målade över möglet, men städade fortsatt inte väggar och kranen i handfatet. I det andra rummet var städningen ok.
>

bra läge, men enkel standard

  • 5 av 10
bra läge, men.... inget som helst miljöarbete, vilka andra hotel i Khao lak har. plastflaskor i kylen varje dag, de andra har glasflaskor som de fyller på. ingen sortering av sopor/glas/ plast. allt kastas i samma behållare. känns inte bra alls.
stora mänger varje dag, ser illa ut att inte kommit längre med miljöarbetet.

mögel i badrummet ( mycket)

dålig & slarvig städning. på 2 veckor städade de ej vår uteplats. glömde handdukar, tvål etc.
>

Rekommenderas

  • 10 av 10
Mycket trevlig personal, bra service. Underbart läge!
>

Man kan alltid bli bättre.

  • 8 av 10
De hade en bar vid stranden som inte var öppen o det skulle de tjäna på. De kunde haft musik vid poolområdet för att vi skulle fått en avslappnad känsla och därmed beställt mer drinkar från baren. Ingen engelsk talande personal är ett stort minus. Varit tydligare med var rökning är tillåten vid pool o strandområde. Då hotellet mest har erupeieiska gäster så skulle de fokuserat på vad vi äter till frukost så man får nöjda gäster då vi inte äter tex ris till frukost eller andra konstiga maträtter. Dåligt med glutenfritt, då många svenskar är glutenintolerant. Sen borde skyltar finnas som informerar gäster att man inte kan ”paxa”solsängar i timvis utan att ens använda dem. Vid 09 kom man ner o alla var upptagna av privata föremål men inga människor syntes till förrän vid lunch. Inte ok. Finns många spa/hotel som har som policy att ta bort handdukar av personal om de inte används på en viss tid. Det är svårt att lösa men går om man tänker till lite. Många av personalen stod ändå bara still o hade inget att göra då inga gäster beställde drinkar då de var alldeles för dyra. Deras ”happy hour” var heller inte tydlig då man beställde men när man fick ölen så ingick inte denna. Man visste inte vad som ingick och med engelsk talande personal hade mycket onödig irritation kunnat undvikas. Hoppas denna feedback får er att tänka att med ”enkla”små förändringar så kan man förändra många framtida gästers upplevelser till mycket positivare än vår
>

Hotellet motsvarar inte förväntningarna

  • 7 av 10
Detta hotell kostar mer än vad det ger, och med det menar vi att det inte är värt pengarna.

Hotellet ligger alldeles vid stranden och det är bra, men solstolarna räckte inte till alla, prisnivån på bar och restaurang var på tok för höga och det var väldigt få som handlade. Man fick gå till grannhotellen, eller affärer för att handla dryck istället. Hotellets gym var också under all kritik, få maskiner på gymmet varav flera var trasiga

Wifi på rummet fungerade inget vidare. Dom skulle sannolikt behöva sätta in fler förstärkare för om du gick till lobbyn fungerade det alldeles utmärkt.
>

.

  • 10 av 10
Mögel i rummet, ganska tråkig mat men i övrigt toppen!
>

sem

  • 6 av 10
mer närvaro på pool strand området, dyrt i baren
>

Tummen upp!

  • 9 av 10
Mysig layout med få våningar, trevliga poolområden. Den äldre delen något sliten. Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Fint att de ansträngde sig för att få till umgänge på kvällarna med grillkvällar etc,, lite tråkigt bara när gästerna är färre än personalstyrkan. Kanske behöver informera mer eller locka med något? Eller så var det bara tråkiga gäster när vi var där ;)

Kundomdömen

  • av 10
  • Anonym