Silken Saaj Maar

  • Puerto de la Cruz, Teneriffa, Kanarieöarna, Spanien
  • TUIs Kundbetyg:
    8.5 av 10
    54 kundrecensioner

Om hotellet

  • 4*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Vuxenhotell med takpool

Silken Saaj Maar ligger centralt och nära de populära Martianez-poolerna i Puerto de la Cruz. På takterrassen finns både pool och restaurang med utsikt över havet och bergen. Vill du sätta en extra guldkant på din semester kan du boka ett rum med havsutsikt.

Gamla stan och fiskehamnen ligger bara några minuters promenad från hotellet. Du bor även nära ett stort utbud av butiker, nöjen och caféer.

Mat med många smaker

Bufférestaurangen är inredd med fönster från golv till tak. Här serveras frukost och middag som buffé där alla kan välja bland sina favoriträtter.

Takterrass med havsutsikt

Ta gärna ett dopp i den lilla uppvärmda poolen och beundra utsikten över omgivningarna. Den intilliggande poolbaren serverar drycker och takrestaurangen bjuder in till lunch och middag.

Spa och gym

I spa-avdelningen erbjuds en meny av avkopplande behandlingar. Vill du vara aktiv på din semester kan du bege dig till gymmet för ett stärkande pass.

Hotellet välkomnar gäster från 18 år när du reser med TUI.

Viktig information

Lavastranden Playa Jardin är för tillfället stängd för bad. Det finns andra mindre stränder (främst sten) i Puerto de la Cruz där du kan bada.

  • Antal rum : 92

Snabbfakta

Utomhuspool
Ja
Shopping
50 m
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 1 tim 30 min

Medeltemperatur i Puerto de la Cruz

Adress & telefon

Adress
Paseo San Telmo 18-Peurto de la Cruz, Teneriffa, Spanien

Viktig information

Hotellet välkomnar gäster från 18 år när du reser med TUI. Gäster från 16 år kan dock bo på hotellet.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
****
Byggt
1970
Senast renoverad
2022
Renoveringsnivå
Full
Antal rum
92
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
WiFi
Ja
WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
Ja
WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
Ja
Störningsnivå
Begränsat störande
Trafik
Lokal trafik
Störningar
Restauranger
Enbart för vuxna
Ja
AC i allmänna utrymmen
Ja
Kassafack i receptionen
Ja
Tvättservice
Ja

Rummen

WiFi
Ja
Dubbelrum
25 m2
Kassafack
Ja
Kassafack utan kostnad
Ja
AC
Ja
AC utan kostnad
Ja
Centralvärme
Ja
Minibar
Ja
Kylskåp
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Kaffekokare
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Dusch/wc
Ja
Bad/dusch och wc
Ja
Strykjärn
Ja

Mat & dryck

Frukost ingår i resans pris. Halvpension kan bokas som tillval före avresan.

Bufférestauranger
1
Restaurang
Ja
Bar
Ja
À la carte-restauranger
1
Barer
1
Poolbar
Ja
Frukost
Buffé
Middag
Buffé
Halvpension
Ja
Klädkod
Inga badkläder
Café
Ja
Antal restauranger
2
Specialkost
Ja
Swim up-bar
Ja
Vegetariska alternativ
Ja

Avstånd

Stopp för transferbuss
300 m
Busshållplats
600 m
Lokaltrafik
250 m
Shopping
50 m
Minimarket
50 m
Marina
100 m
Flygplats
19 km
Uttagsautomat
250 m

Strand

Bad/strand (max)
1.5 km
Typ av strand
Grusstrand
Solsängar på stranden utan kostnad
Nej

Pool

Utomhuspool
Ja
Pooler
1
Sötvattenpool
Ja
Pooldjup max
120 cm
Poolhandduk
Ja
Poolhandduk utan kostnad
Ja
Poolhandduk mot deposition
Ja

Avkoppling

Spa
Ja
Wellness-area
Ja
Inträde till spa/wellness-area utan kostnad
Nej
Massage
Ja
Skönhetsbehandlingar
Ja
Bastu
Ja
Ångbastu
Ja
Jacuzzi i spa
Ja

Sport

Gym
Ja
Åldersgräns för gym:
16
Träningsrum
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
1
Antal våningar i högsta byggnaden
6
Hiss
Ja
Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
2
Rumsdörr (bredd)
855 cm
Badrumsdörr (bredd)
72 cm

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01
  • Gäller från 2025-11-01 till 2026-05-01

Service via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss dygnet runt, när det passar dig. Via Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Vi kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer vi också att hjälpa till med praktiska frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 6 timmar vid direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 1 timme 30 minuter från flygplatsen Tenerife South Airport (TFS). Du ser transferalternativen när du bokar din resa. Du kan också boka transfer genom att logga in på ditt myTUI-konto när bokningen är klar. Här kan du läsa mer om transfer.

Avstånd

Stopp för transferbuss
300 m
Busshållplats
600 m
Lokaltrafik
250 m
Shopping
50 m
Minimarket
50 m
Marina
100 m
Flygplats
19 km
Uttagsautomat
250 m

Strand

Bad/strand (max)
1.5 km
Typ av strand
Grusstrand
Solsängar på stranden utan kostnad
Nej

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

8.5 av 10

54 Kundbetyg
  • Städning
    8.6 av 10
  • Maten
    8.4 av 10
  • Poolen
    8 av 10
  • Hotellservicen
    8.6 av 10
  • Rum
    8.3 av 10

Uppdaterat: 2025-04-18

>

Service

  • 10 av 10
Toppenhotell.
>

Ej deluxe

  • 6 av 10
Tvivelaktigt att man rekommenderar hotellet till andra. Vi fick sk deluxerum med balkong och havsutsikt.
Havsutsikt, det hade vi. Balkong, kan inte kalla det för balkong, krypin.
Det var fräscht och rent men inte deluxe. Skulle aldrig betala fullt pris. Luktade avlopp?
Trångt i rummet med vassa hörn. Onödigt stor säng. Dåligt med plats för att hänga upp kläder och placera väskor.
>

Silken Saaj Mar

  • 7 av 10
Receptionspersonal, är inte det hotellets ansikte? Denna personal var strängt upptagna med varandra eller något annat som fick dom att inte ens höja blicken när gäster närmade dig. Frukost- och städpersonal trevliga och bra.
>

Silken hotel, Puerto de la cruz

  • 5 av 10
Frukost ua. Middag: Kött torrt och smaklöst, fisk överkokt, smaklös, grönsaker överkokta och smaklösa, God tillgång till frukt.
Avlopps och mögellukt på toaletten övrigt ua.
Fri tillgång till ett litet men välfungerande gym med modern utrustning.
SPA mot betalning, ej utnyttjat.
>

Läget

  • 9 av 10
Bra läge
>

Chockerad upplevelse

  • 8 av 10
Allt var jättebra på hotellet fram till om med lördagen den 11/1 då det inträffade en incident på hotellet.
Vi var tillbaka på vårat rum vid 14-tiden. Rummet var då inte städat ännu så vi gick upp till takterrassen då vi visste att städningen skulle vara klar senast kl. 15. När vi kommer ner efter kl 15 till rummet står våra resväskor utanför rummet och jag möter städerskan med våra 3 cava flaskor i handen.
Hon undrar vad vi gör där. När vi säger att det är vårat rum så säger hon ni skull åkt hem i morse!
Rummet är tömt på alla våra saker dvs ny städat för nya gäster!!! Hon tror inte på oss så hon ringer receptionen. Vid det här laget är jag hysterisk, ledsen, chockad. Mina mediciner glasögon mm är borta. Hon försvinner och för att hämta våra saker. Kommer tillbaka med 2 st. stora svarta säckar. Hon säger ni får prata med receptionen. Jag går dit med de vill inte prata med oss för då har ett flertal nya gäster kommit som ska checka in. De säger kom tillbaka vid 17.30 då är ansvarig på plats. Vi går tillbaka och packar upp allt på sängen i olika högar. Allt verkar finnas kvar som tur är. Däremot är det som vi handlat borta tex 5 l vatten, Pepsi samt snacks. Även mitt dyra schampo och dyra duschtvål borta. Våra egna champagneglas i plast hemifrån är borta. Jag är ledsen, arg, chockat och vet inte vad jag ska göra. Skriver först i meddelandet till TUI men efter en stund ringer jag till TUI. En trevlig person svarar och ho förstår hur jag känner mig. Hon ber mig återkomma i meddelande i TUI appen om vad de säger 17.30. Hon säger att hon ska ringa till hotellet och återkomma till mig. Klockan är 17.30 och vi går upp till receptionen och får träffa en ansvarig person som ber o m ursäkt och säger att det beror på att städerskan städat fel rum ”kommunikationsproblem”. Vi berättar om allt som är borta och vi får 4 st. 0,5 liters vatten av henne samt att hon säger återkom med en lista på resen som är borta. De skulle höra med städerskan nästa dag. Vi blir bjudna på varsitt glas vin till middagen. Jag känner mig fortfarande chockad. Ledsen, **********.
Dagen efter får vi höra att allt är slängt. De säger att vi kan handla hem i butik och få ersättning. Fortfarande ingen från TUI som ringt.
Lördag kl 18:51 skriver TUI att hennes kollega är i kontakt med hotellet och att de ska återkomma till mig vilket inte skedde.

Jag förstår att man kan ta fel rum men borde man inte reagera om allt finns kvar i rummet och fråga om det är rätt rum?
Tänk om vi varit på utflykt och kommit tillbaka sent då kanske allt hade varit borta.
Efter denna händelse kunde jag inte koppla av de återstående dagarna av resan. Jag mådde dåligt av händelsen. TUI har under tiden återkommit med ett presentkort på 500 kr. För mig är det en liten kompensation eftersom 2,5 dagar blev
förstörda på semestern.
Jag kommer skriva om denna händelse på flera ställen


>

Toppsemester

  • 10 av 10
Nytt, fräscht, fantastisk utsikt