Silken Saaj Maar
- Puerto de la Cruz, Teneriffa, Kanarieöarna, Spanien
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Vuxenhotell med takpool
Silken Saaj Maar ligger centralt och nära de populära Martianez-poolerna i Puerto de la Cruz. På takterrassen finns både pool och restaurang med utsikt över havet och bergen. Vill du sätta en extra guldkant på din semester kan du boka ett rum med havsutsikt.
Gamla stan och fiskehamnen ligger bara några minuters promenad från hotellet. Du bor även nära ett stort utbud av butiker, nöjen och caféer.
Mat med många smaker
Bufférestaurangen är inredd med fönster från golv till tak. Här serveras frukost och middag som buffé där alla kan välja bland sina favoriträtter.
Takterrass med havsutsikt
Ta gärna ett dopp i den lilla uppvärmda poolen och beundra utsikten över omgivningarna. Den intilliggande poolbaren serverar drycker och takrestaurangen bjuder in till lunch och middag.
Spa och gym
I spa-avdelningen erbjuds en meny av avkopplande behandlingar. Vill du vara aktiv på din semester kan du bege dig till gymmet för ett stärkande pass.
Hotellet välkomnar gäster från 18 år när du reser med TUI.
Viktig information
Lavastranden Playa Jardin är för tillfället stängd för bad. Det finns andra mindre stränder (främst sten) i Puerto de la Cruz där du kan bada.
- Antal rum : 92
Snabbfakta
- Utomhuspool
- Ja
- Shopping
- 50 m
- Restaurang/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca 1 tim 30 min
Medeltemperatur i Puerto de la Cruz
Adress & telefon
- Adress
- Paseo San Telmo 18-Peurto de la Cruz, Teneriffa, Spanien
Viktig information
Hotellet välkomnar gäster från 18 år när du reser med TUI. Gäster från 16 år kan dock bo på hotellet.
- Reception 24 h
- Ja
- Officiell klassificering
- ****
- Byggt
- 1970
- Senast renoverad
- 2022
- Renoveringsnivå
- Full
- Antal rum
- 92
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- WiFi
- Ja
- WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
- Ja
- WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
- Ja
- Störningsnivå
- Begränsat störande
- Trafik
- Lokal trafik
- Störningar
- Restauranger
- Enbart för vuxna
- Ja
- AC i allmänna utrymmen
- Ja
- Kassafack i receptionen
- Ja
- Tvättservice
- Ja
Rummen
- WiFi
- Ja
- Dubbelrum
- 25 m2
- Kassafack
- Ja
- Kassafack utan kostnad
- Ja
- AC
- Ja
- AC utan kostnad
- Ja
- Centralvärme
- Ja
- Minibar
- Ja
- Kylskåp
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Städning
- 7 dagar/vecka
- Hårfön
- Ja
- Vattenkokare
- Ja
- Kaffekokare
- Ja
- Tv
- Ja
- Telefon
- Ja
- Dusch/wc
- Ja
- Bad/dusch och wc
- Ja
- Strykjärn
- Ja
Mat & dryck
Frukost ingår i resans pris. Halvpension kan bokas som tillval före avresan.
- Bufférestauranger
- 1
- Restaurang
- Ja
- Bar
- Ja
- À la carte-restauranger
- 1
- Barer
- 1
- Poolbar
- Ja
- Frukost
- Buffé
- Middag
- Buffé
- Halvpension
- Ja
- Klädkod
- Inga badkläder
- Café
- Ja
- Antal restauranger
- 2
- Specialkost
- Ja
- Swim up-bar
- Ja
- Vegetariska alternativ
- Ja
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 300 m
- Busshållplats
- 600 m
- Lokaltrafik
- 250 m
- Shopping
- 50 m
- Minimarket
- 50 m
- Marina
- 100 m
- Flygplats
- 19 km
- Uttagsautomat
- 250 m
Strand
- Bad/strand (max)
- 1.5 km
- Typ av strand
- Grusstrand
- Solsängar på stranden utan kostnad
- Nej
Pool
- Utomhuspool
- Ja
- Pooler
- 1
- Sötvattenpool
- Ja
- Pooldjup max
- 120 cm
- Poolhandduk
- Ja
- Poolhandduk utan kostnad
- Ja
- Poolhandduk mot deposition
- Ja
Avkoppling
- Spa
- Ja
- Wellness-area
- Ja
- Inträde till spa/wellness-area utan kostnad
- Nej
- Massage
- Ja
- Skönhetsbehandlingar
- Ja
- Bastu
- Ja
- Ångbastu
- Ja
- Jacuzzi i spa
- Ja
Sport
- Gym
- Ja
- Åldersgräns för gym:
- 16
- Träningsrum
- Ja
Tillgänglighet
- Byggnader
- 1
- Antal våningar i högsta byggnaden
- 6
- Hiss
- Ja
- Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
- 2
- Rumsdörr (bredd)
- 855 cm
- Badrumsdörr (bredd)
- 72 cm
Vår service: Dygnet runt via TUI-appen
- Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01
- Gäller från 2025-11-01 till 2026-05-01
Service via TUI-appen
TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss dygnet runt, när det passar dig. Via Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Vi kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer vi också att hjälpa till med praktiska frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.
Så här kommer du till hotellet
Flygtid
Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 6 timmar vid direktflyg från Stockholm-Arlanda.
Transfertid
Beräknad transfertid cirka 1 timme 30 minuter från flygplatsen Tenerife South Airport (TFS). Du ser transferalternativen när du bokar din resa. Du kan också boka transfer genom att logga in på ditt myTUI-konto när bokningen är klar. Här kan du läsa mer om transfer.
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 300 m
- Busshållplats
- 600 m
- Lokaltrafik
- 250 m
- Shopping
- 50 m
- Minimarket
- 50 m
- Marina
- 100 m
- Flygplats
- 19 km
- Uttagsautomat
- 250 m
Strand
- Bad/strand (max)
- 1.5 km
- Typ av strand
- Grusstrand
- Solsängar på stranden utan kostnad
- Nej
Kundomdömen
Service
- 2025-04-08
Ej deluxe
- 2025-04-06
Havsutsikt, det hade vi. Balkong, kan inte kalla det för balkong, krypin.
Det var fräscht och rent men inte deluxe. Skulle aldrig betala fullt pris. Luktade avlopp?
Trångt i rummet med vassa hörn. Onödigt stor säng. Dåligt med plats för att hänga upp kläder och placera väskor.
Silken Saaj Mar
- 2025-03-29
Silken hotel, Puerto de la cruz
- 2025-02-02
Avlopps och mögellukt på toaletten övrigt ua.
Fri tillgång till ett litet men välfungerande gym med modern utrustning.
SPA mot betalning, ej utnyttjat.
Läget
- 2025-01-21
Chockerad upplevelse
- 2025-01-14
Vi var tillbaka på vårat rum vid 14-tiden. Rummet var då inte städat ännu så vi gick upp till takterrassen då vi visste att städningen skulle vara klar senast kl. 15. När vi kommer ner efter kl 15 till rummet står våra resväskor utanför rummet och jag möter städerskan med våra 3 cava flaskor i handen.
Hon undrar vad vi gör där. När vi säger att det är vårat rum så säger hon ni skull åkt hem i morse!
Rummet är tömt på alla våra saker dvs ny städat för nya gäster!!! Hon tror inte på oss så hon ringer receptionen. Vid det här laget är jag hysterisk, ledsen, chockad. Mina mediciner glasögon mm är borta. Hon försvinner och för att hämta våra saker. Kommer tillbaka med 2 st. stora svarta säckar. Hon säger ni får prata med receptionen. Jag går dit med de vill inte prata med oss för då har ett flertal nya gäster kommit som ska checka in. De säger kom tillbaka vid 17.30 då är ansvarig på plats. Vi går tillbaka och packar upp allt på sängen i olika högar. Allt verkar finnas kvar som tur är. Däremot är det som vi handlat borta tex 5 l vatten, Pepsi samt snacks. Även mitt dyra schampo och dyra duschtvål borta. Våra egna champagneglas i plast hemifrån är borta. Jag är ledsen, arg, chockat och vet inte vad jag ska göra. Skriver först i meddelandet till TUI men efter en stund ringer jag till TUI. En trevlig person svarar och ho förstår hur jag känner mig. Hon ber mig återkomma i meddelande i TUI appen om vad de säger 17.30. Hon säger att hon ska ringa till hotellet och återkomma till mig. Klockan är 17.30 och vi går upp till receptionen och får träffa en ansvarig person som ber o m ursäkt och säger att det beror på att städerskan städat fel rum ”kommunikationsproblem”. Vi berättar om allt som är borta och vi får 4 st. 0,5 liters vatten av henne samt att hon säger återkom med en lista på resen som är borta. De skulle höra med städerskan nästa dag. Vi blir bjudna på varsitt glas vin till middagen. Jag känner mig fortfarande chockad. Ledsen, **********.
Dagen efter får vi höra att allt är slängt. De säger att vi kan handla hem i butik och få ersättning. Fortfarande ingen från TUI som ringt.
Lördag kl 18:51 skriver TUI att hennes kollega är i kontakt med hotellet och att de ska återkomma till mig vilket inte skedde.
Jag förstår att man kan ta fel rum men borde man inte reagera om allt finns kvar i rummet och fråga om det är rätt rum?
Tänk om vi varit på utflykt och kommit tillbaka sent då kanske allt hade varit borta.
Efter denna händelse kunde jag inte koppla av de återstående dagarna av resan. Jag mådde dåligt av händelsen. TUI har under tiden återkommit med ett presentkort på 500 kr. För mig är det en liten kompensation eftersom 2,5 dagar blev
förstörda på semestern.
Jag kommer skriva om denna händelse på flera ställen
Toppsemester
- 2024-11-26