Mediterranean Palace
- Playa de las Americas, Teneriffa, Kanarieöarna, Spanien
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Stort hotellområde mitt i centrum
På Mediterranean Palace bor du centralt i Playa de las Americas på södra Teneriffa. Hotellet ingår i kongress- och konferenscentret Mare Nostrum som består av tre hotell. Inom området finns ett stort poolområde, barer, flera butiker, gym och tennis. Frukost ingår och du kan boka till måltidspaket.
Mediterranean Palace har ett centralt läge nära stranden och intill huvudgatan Golden Mile som erbjuder lyxiga shopping- och underhållningsmöjligheter i Playa de las Americas.
Stort poolområde för stora och små
Här erbjuds underhållning för både vuxna och barn från morgon till kväll. Poolområdet är hela 1300 kvadratmeter stort och är omgivet av en stor terrass. För barnen finns barnpool och i hotellets internationella barnklubb arrangeras lek och pyssel för alla gäster mellan 4 och 16 år.
Gym, tennis och volleyboll
Passa på att finslipa din serve på tennisbanan eller prova på volleyboll eller bordtennis med ditt ressällskap. För en stunds extra avkoppling är du välkommen att boka in en kroppsbehandling på Oasis Wellness som är beläget på systerhotellet Sir Anthony.
Mat, dryck och underhållning
Bufférestaurangen erbjuder en blandning av internationella och lokala rätter och i poolbaren kan du beställa glass och varma och kalla drycker. Totalt har Mediterranean Palace fem barer och du kan ta del av hotellets underhållning under både eftermiddagar och kvällar.
Viktig information
Mellan den 3/2–31/10 2025 genomförs ett renoveringsarbete på grannhotellet Cleopatra Palace. Arbetet kommer att vara synligt från vissa delar av hotellet och lättare ljud kan periodvis eventuellt höras från vissa balkonger. Om du skulle uppleva ljudstörningar är du välkommen att kontakta receptionen som då tittar på möjligheten att byta rum.
- Antal rum : 535
Snabbfakta
- Bad/strand
- 50 m - 100 m
- Utomhuspool/Barnpool
- Ja/Ja
- Centrum/Shopping
- 20 m/100 m
- Restaurang/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca 30 min
Medeltemperatur i Playa de las Americas
Adress & telefon
- Adress
- Avenida las Américas, 38660 Playa de las Américas, Tenerife, Spain
- Telefon
- +34 -922 75 75 00
Viktig information
Innerstadsområde med genomfartstrafik. Trafiken kan upplevas som störande för boende i rum mot gatan.
- Reception 24 h
- Ja
- Officiell klassificering
- *****
- Byggt
- 1988
- Senast renoverad
- 2024
- Renoveringsnivå
- Full
- Antal rum
- 535
- Volt
- 220
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- Area
- Strandområde
- Parkering
- Ja
- Parkering utan kostnad
- Ja
- WiFi
- Ja
- WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
- Ja
- WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
- Ja
- Störningsnivå
- Begränsat störande
- Trafik
- Genomfartstrafik
Rummen
- Dubbelrum
- 29 m2
- Kassafack utan kostnad
- Ja
- AC utan kostnad
- Ja
- Kylskåp
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Städning
- 7 dagar/vecka
- Hårfön
- Ja
- Tv
- Ja
- Telefon
- Ja
- Bad/dusch och wc
- Ja
Sängar
I hotellets dubbelrum finns två enkelsängar som antingen bäddas till en dubbelsäng eller bäddas som två seperata sängar.
- Enkelsäng
- 100x200 cm
- Enkelsäng
- Ja
Mat & dryck
Frukostbuffé och nyårsmiddag ingår i resans pris. Som tillval kan du boka halvpension med frukost och middagsbuffé. I halvpension ingår jul- och nyårsmiddag. Som tillval finns även All Inclusive:
All Inclusive: Frukost-, lunch- och middagsbuffé med måltidsdrycker (lokalt vin, öl, läsk eller vatten). Nationell alkohol, vin, öl, läsk och mineralvatten och barservering. (anvisade barer/tider).
Övrigt All Inclusive-innehållet och tider kan komma att ändras under säsongen, exempelvis i början och i slutet av säsongen eller om gästantalet är lågt.
Jul- och nyårsmiddag ingår i All Inclusive.
Middagsklädsel: långbyxor för herrar.
- Restaurang
- Ja
- Bar
- Ja
- Barer
- 5
- Frukost
- Buffé
- Lunch
- Buffé
- Middag
- Buffé
- Halvpension
- Ja
- All Inclusive
- Ja
- Halvpension är frukost och middag
- Ja
- Halvpension är frukost samt lunch eller middag
- Ja
- Klädkod vid middag
- Ja
- Klädkod
- Inga shorts
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 20 m
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Busshållplats
- 300 m
- Shopping
- 100 m
- Minimarket
- 200 m
- Centrum
- 20 m
- Uttagsautomat
- 50 m
Strand
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 50 m
- Bad/strand (max)
- 100 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Pool
Poolhanduk mot deposition, 20 euro per handduk.
- Utomhuspool
- Ja
- Barnpool
- Ja
- Separat barnpool
- Ja
- Barndel i huvudpoolen
- Ja
- Djup på barnpool
- 50 cm
- Pool
- Ja
- Sötvattenpool
- Ja
- Poolstorlek
- 1300 m2
- Poolhandduk
- Ja
- Poolhandduk utan kostnad
- Ja
- Poolhandduk mot deposition
- Ja
- Uppvärmd pool under perioden
- 1/1-31/12, 24 C
Sport
Gym och tennis mot extra kostnad.
- Gym
- Ja
- Tennis
- Ja
- Bordtennis
- Ja
Barn & ungdomar
- Internationell barnklubb
- Ja
- Spjälsäng
- Ja
- Barnstol i restaurangen
- Ja
- Lekplats utomhus
- Ja
- Lekrum
- Ja
Tillgänglighet
- Byggnader
- 1
- Antal våningar
- 6
- Hiss
- Ja
- Hissdörr (bredd)
- 80 cm
- Rullstolstillgänglighet hotellområde
- Nej
- Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
- 14
- Ramp till receptionen
- Ja
- Rumsdörr (bredd)
- 82 cm
- Sovrumsdörr (bredd)
- 100 cm
- Badrumsdörr (bredd)
- 90 cm
Vår service: Dygnet runt via TUI-appen
- Gäller från 2024-10-06 till 2025-04-22
- Gäller från 2025-10-06 till 2026-04-22
Service via TUI-appen
TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss dygnet runt, när det passar dig. Via Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Vi kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer vi också att hjälpa till med praktiska frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.
Så här kommer du till hotellet
Flygtid
Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 6 timmar med direktflyg från Stockholm-Arlanda.
Transfertid
Beräknad transfertid cirka 30 minuter från flygplatsen Tenerife South Airport (TFS). Du ser transferalternativen när du bokar din resa. Du kan också boka transfer genom att logga in på ditt myTUI-konto när bokningen är klar. Här kan du läsa mer om transfer.
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 20 m
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Busshållplats
- 300 m
- Shopping
- 100 m
- Minimarket
- 200 m
- Centrum
- 20 m
- Uttagsautomat
- 50 m
Strand
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 50 m
- Bad/strand (max)
- 100 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Kundomdömen
Klagomål på hotellet pga hög volym på muxsiken.
- 2024-12-10
En varning till andra gäster bör påtalas. Känns inte klokt att ha betalt så mycket pengar för denna vecka och få denna höga volym tillbaka som ett eko , eftersom hotellet är format som en hästsko.
Toppen hotell!
- 2024-12-10
Reseupplevelser
- 2024-11-19
En gång köpte vi buffé middag och blev väldigt besvikna, inte ens vatten ingick! Tråkig mat och lokalen stor och slamrig som en skolmatsal, och såå dyrt! Vi borde gått till en av dom andra restaurangerna dom hade!
Vill även informera er, har även ringt er angående samma sak, vi blev serverade en kycklingrätt och vi båda blev matförgiftade av den! Tråkigt slut på den annars fina resan!
Mediterranean Palace - riktigt bra hotell på Teneriffa
- 2024-11-03
Info från min resa
- 2022-11-27
1 vecka innan fick vi besked att resan var inställd. Flera timmar i kundtjänstkö fick jag tillslut tag en säljare. Olika alternativ presenterades men vi valde att få tillbaka våra pengar.
2022 fanns resmålet Teneriffa från Örebro flygplats igen och vi bokade vår resa i maj. Den här gången fick vi ju reda på mycket tidigare att resan skulle bli inställd och det var ju bra men VARFÖR finns alternativet när det alltid blir inställt??
Den här gången ändrade vi och åkte från Arlanda.
Vi fick lägga till hotellövernattning i Stockholm pga den tidiga flygtiden på den 20 november som vi inte fick kompenserat.
20 november 2022 åkte vi och när vi landade på Teneriffa och vi fick ut vårt bagage så var min resväska sönder.
Vi blev skickade fram och tillbaka på flygplatsen och till slut kom jag till rätt företag där jag kunde anmäla skadan.
Efter det var jag tvungen att kontakta TUI-personalen på hotellet för att få information vad jag hade för alternativ för min resväska. Den gick inte att använda till hemresan.
Information fanns på hotellet när TUI-personalen skulle vara på plats och vem som skulle finnas där. Jättebra information!!
Pratade med Sue och hon meddelade mig att jag kunde köpa en ny resväska för 80 euro och visa upp kvittot för TUI-personalen på plats.
Att jag skulle behöva anstränga mig och gå ut och införskaffa mig en ny resväska hade jag inte räknat med att jag skulle behöva lägga ner timmar för på min semester.
Sen började allt strul..
Informationen på hotellet när TUI-personalen skulle vara på plats var jättetydlig och bra. Vissa dagar mellan olika klockslag med ett tidsspann på 1,5 timme.
Tyvärr behöver man "avbryta" sin semester för att passa de tider när de skulle vara på plats.
Men när de väl skulle vara på plats så fanns det ingen där. Man var där på utsatt tid och satt där och väntade på att någon skulle komma. Det fanns även andra resenärer som satt och väntade för att få hjälp med sina frågor.
Då skickade jag i TUI-appen som också tog många semestertimmar av min semester.
Skickade i appen att det inte fanns någon personal på plats när det skulle vara där och fick till svar att de var där. Nej, de var inte där för jag var där..
Ursäkt på ursäkt i TUI-appen.
Till slut så skulle jag skicka in kvittot via mail och jag skulle få tillbaka ett mail med en länk där jag skulle skriva in min bank och mitt bankkontonummer.
Mail kom men ingen länk.. Återigen fick jag skicka i TUI-appen och meddela att den informationen som skulle komma i mailet inte fanns där..
All konversation finns i TUI-appen på vårt bokningsnummer **********.
Åtskilliga timmar fick jag lägga på det här pga information från TUI inte stämde. Ska det finnas personal på plats så ska de vara där!!
Jag fick en total kompensation på 1800:- att använda på kommande resor och det tackar jag ödmjukast för på grund av allt strul som var men jag hade gärna spenderat timmarna på resmålet istället.
Hur sannolikt jag skulle rekommendera en vän eller en kollega att resa med TUI?
Nej, det skulle jag väl inte rekommendera direkt.
Min erfarenhet just nu är inte den bästa och jag skulle nog inte välja att resa med TUI nästa gång.
Men nu har ni möjligheten att ändra på detta och vända mig till att mycket sannolikt rekommendera TUI till mina vänner och kollegor.
Tack för mig.
Hälsningar
Nina Johansson
Bokningsnummer **********
Kundomdömen
- 2022-11-27
Slitet hohtell
- 2022-11-19
Störande musik
- 2022-11-12
Tenerife
- 2022-11-05
Hög ljudnivå - störande
- 2022-10-29