Mediterranean Palace
- Playa de las Americas, Teneriffa, Kanarieöarna, Spanien
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Stort hotellområde mitt i centrum
Hotell Mediterranean Palace ingår i kongress- och konferenscentret Mare Nostrum på Teneriffa. Inom området, som består av fem hotell, finns nattklubb, flera butiker, gym och tennis.
Du bor direkt vid shoppinggatan i Playa de las Americas.
Stort poolområde
Mediterranean Palace har stora områden med solterrasser, uppvärmda pooler, restauranger och barer. Dagsaktiviteter och kvällsunderhållning anordnas dagligen.
Viktig information
Hotellet är stängt för renovering och beräknas öppna till sommaren 2024.
- Antal rum : 535
Snabbfakta
- Bad/strand
- 50 m - 100 m
- Utomhuspool/Barnpool
- Ja/Ja
- Centrum/Shopping
- 20 m/100 m
- Restaurang/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca 25 min
Medeltemperatur i Playa de las Americas
Adress & telefon
- Adress
- Avenida las Américas, 38660 Playa de las Américas, Tenerife, Spain
- Telefon
- +34 -922 75 75 00
Viktig information
Kassafack utan kostnad.
Kylskåp mot kostnad, ca 200:-/vecka.
Strandområde med genomfartstrafik. Ljud från nattliv och underhållning kan tidvis uppfattas som störande. Nivåskillnader inom anläggningen.
WiFi inom hela hotellet och i rummen utan kostnad.
- Reception 24 h
- Ja
- Officiell klassificering
- *****
- Byggt
- 1988
- Senast renoverad
- 2000
- Antal rum
- 535
- Volt
- 220
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- Area
- Strandområde
- Parkering
- Ja
- Parkering utan kostnad
- Ja
- WiFi
- Ja
- Störningsnivå
- Begränsat störande
- Trafik
- Tung trafik
Rummen
- Dubbelrum
- 18 m2
- Kassafack utan kostnad
- Ja
- AC utan kostnad
- Ja
- Kylskåp
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Städning
- 7 dagar/vecka
- Hårfön
- Ja
- Tv
- Ja
- Telefon
- Ja
- Bad/dusch och wc
- Ja
Sängar
- Grand lit
- 195x200 cm
- Enkelsäng
- 100x200 cm
- Grand lit
- Ja
- Enkelsäng
- Ja
Mat & dryck
Ingår:
- Frukostbuffé
- Jul- och nyårsmiddag
Tillval:
- Halvpension
- All Inclusive
Middagsklädsel: långbyxor.
All Inclusive: Frukost-, lunch- och middagsbuffé med måltidsdrycker (lokalt vin, öl, läsk eller vatten). Nationell alkohol, vin, öl, läsk och mineralvatten och barservering. (anvisade barer/tider).
Övrigt All Inclusive-innehållet och tider kan komma att ändras under säsongen, exempelvis i början och i slutet av säsongen eller om gästantalet är lågt.
- Restaurang
- Ja
- Bar
- Ja
- Barer
- 4
- Frukost
- Buffé
- Lunch
- Buffé
- Middag
- Buffé
- Halvpension
- Ja
- All Inclusive
- Ja
- Halvpension är frukost och middag
- Ja
- Halvpension är frukost samt lunch eller middag
- Ja
- Klädkod vid middag
- Ja
- Klädkod
- Inga shorts
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 20 m
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Busshållplats
- 300 m
- Shopping
- 100 m
- Minimarket
- 200 m
- Centrum
- 20 m
- Uttagsautomat
- 50 m
Strand
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 50 m
- Bad/strand (max)
- 100 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Pool
- Utomhuspool
- Ja
- Barnpool
- Ja
- Separat barnpool
- Ja
- Barndel i huvudpoolen
- Ja
- Djup på barnpool
- 60 cm
- Pool
- Ja
- Sötvattenpool
- Ja
- Poolstorlek
- 1300 m2
- Poolhandduk
- Ja
- Poolhandduk utan kostnad
- Ja
- Uppvärmd pool under perioden
- 1/1-31/12, 24 C
- Jacuzzi
- Ja
Sport
- Gym
- Ja
- Tennis
- Ja
Barn & ungdomar
- Internationell barnklubb
- Ja
- Spjälsäng
- Ja
- Barnstol i restaurangen
- Ja
- Lekplats utomhus
- Ja
- Lekrum
- Ja
Tillgänglighet
- Byggnader
- 1
- Antal våningar
- 6
- Hiss
- Ja
- Hissdörr (bredd)
- 80 cm
- Rullstolstillgänglighet hotellområde
- Nej
- Handikappanpassade rum/lägenheter (på förfrågan)
- 0
- Ramp till receptionen
- Ja
- Rumsdörr (bredd)
- 77 cm
- Sovrumsdörr (bredd)
- 77 cm
- Badrumsdörr (bredd)
- 57 cm
Vår service: Guider besöker hotellet + TUI-appen dygnet runt
- Gäller från 2023-10-06 till 2024-04-21
- Gäller från 2024-10-06 till 2025-04-22
TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan. Dessutom kan du via TUI-appen få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.
Personlig service
TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan för att ge tips och svara på dina frågor. Exakt vilka dagar och tider ser du i TUI-appen innan du reser.
Guideservice via TUI-appen
TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.
Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan
- ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
- Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
- Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
- Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.
Service på flygplatsen
Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.
Så här kommer du till hotellet
Flygtid
Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 6 timmar med direktflyg från Stockholm-Arlanda.
Transfertid
Beräknad transfertid ca 25 min. Boka busstransfer eller privat transfer med taxi eller minibuss. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »
Avstånd
- Stopp för transferbuss
- 20 m
- Bärhjälp med bagaget
- Ja
- Busshållplats
- 300 m
- Shopping
- 100 m
- Minimarket
- 200 m
- Centrum
- 20 m
- Uttagsautomat
- 50 m
Strand
- Bad/strand (minsta avstånd)
- 50 m
- Bad/strand (max)
- 100 m
- Typ av strand
- Sandstrand
Kundomdömen
Info från min resa
- 2022-11-27
1 vecka innan fick vi besked att resan var inställd. Flera timmar i kundtjänstkö fick jag tillslut tag en säljare. Olika alternativ presenterades men vi valde att få tillbaka våra pengar.
2022 fanns resmålet Teneriffa från Örebro flygplats igen och vi bokade vår resa i maj. Den här gången fick vi ju reda på mycket tidigare att resan skulle bli inställd och det var ju bra men VARFÖR finns alternativet när det alltid blir inställt??
Den här gången ändrade vi och åkte från Arlanda.
Vi fick lägga till hotellövernattning i Stockholm pga den tidiga flygtiden på den 20 november som vi inte fick kompenserat.
20 november 2022 åkte vi och när vi landade på Teneriffa och vi fick ut vårt bagage så var min resväska sönder.
Vi blev skickade fram och tillbaka på flygplatsen och till slut kom jag till rätt företag där jag kunde anmäla skadan.
Efter det var jag tvungen att kontakta TUI-personalen på hotellet för att få information vad jag hade för alternativ för min resväska. Den gick inte att använda till hemresan.
Information fanns på hotellet när TUI-personalen skulle vara på plats och vem som skulle finnas där. Jättebra information!!
Pratade med Sue och hon meddelade mig att jag kunde köpa en ny resväska för 80 euro och visa upp kvittot för TUI-personalen på plats.
Att jag skulle behöva anstränga mig och gå ut och införskaffa mig en ny resväska hade jag inte räknat med att jag skulle behöva lägga ner timmar för på min semester.
Sen började allt strul..
Informationen på hotellet när TUI-personalen skulle vara på plats var jättetydlig och bra. Vissa dagar mellan olika klockslag med ett tidsspann på 1,5 timme.
Tyvärr behöver man "avbryta" sin semester för att passa de tider när de skulle vara på plats.
Men när de väl skulle vara på plats så fanns det ingen där. Man var där på utsatt tid och satt där och väntade på att någon skulle komma. Det fanns även andra resenärer som satt och väntade för att få hjälp med sina frågor.
Då skickade jag i TUI-appen som också tog många semestertimmar av min semester.
Skickade i appen att det inte fanns någon personal på plats när det skulle vara där och fick till svar att de var där. Nej, de var inte där för jag var där..
Ursäkt på ursäkt i TUI-appen.
Till slut så skulle jag skicka in kvittot via mail och jag skulle få tillbaka ett mail med en länk där jag skulle skriva in min bank och mitt bankkontonummer.
Mail kom men ingen länk.. Återigen fick jag skicka i TUI-appen och meddela att den informationen som skulle komma i mailet inte fanns där..
All konversation finns i TUI-appen på vårt bokningsnummer **********.
Åtskilliga timmar fick jag lägga på det här pga information från TUI inte stämde. Ska det finnas personal på plats så ska de vara där!!
Jag fick en total kompensation på 1800:- att använda på kommande resor och det tackar jag ödmjukast för på grund av allt strul som var men jag hade gärna spenderat timmarna på resmålet istället.
Hur sannolikt jag skulle rekommendera en vän eller en kollega att resa med TUI?
Nej, det skulle jag väl inte rekommendera direkt.
Min erfarenhet just nu är inte den bästa och jag skulle nog inte välja att resa med TUI nästa gång.
Men nu har ni möjligheten att ändra på detta och vända mig till att mycket sannolikt rekommendera TUI till mina vänner och kollegor.
Tack för mig.
Hälsningar
Nina Johansson
Bokningsnummer **********
Kundomdömen
- 2022-11-27
Slitet hohtell
- 2022-11-19
Störande musik
- 2022-11-12
Tenerife
- 2022-11-05
Hög ljudnivå - störande
- 2022-10-29
Toppenläge och bra service
- 2022-10-29
Kundomdömen
- 2022-10-25
Kundomdömen
- 2022-04-09