Mediterranean Palace

  • Playa de las Americas, Teneriffa, Kanarieöarna, Spanien
  • TUIs Kundbetyg:
    7.3 av 10
    37 kundrecensioner

Om hotellet

  • 5*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Stort hotellområde mitt i centrum

Hotell Mediterranean Palace ingår i kongress- och konferenscentret Mare Nostrum på Teneriffa. Inom området, som består av fem hotell, finns nattklubb, flera butiker, gym och tennis.

Du bor direkt vid shoppinggatan i Playa de las Americas.

Stort poolområde

Mediterranean Palace har stora områden med solterrasser, uppvärmda pooler, restauranger och barer. Dagsaktiviteter och kvällsunderhållning anordnas dagligen.

Viktig information

Hotellet är stängt för renovering och beräknas öppna till sommaren 2024.

  • Antal rum : 535

Snabbfakta

Bad/strand
50 m - 100 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
20 m/100 m
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 25 min

Medeltemperatur i Playa de las Americas

Adress & telefon

Adress
Avenida las Américas, 38660 Playa de las Américas, Tenerife, Spain
Telefon
+34 -922 75 75 00

Viktig information

Kassafack utan kostnad.

Kylskåp mot kostnad, ca 200:-/vecka.

Strandområde med genomfartstrafik. Ljud från nattliv och underhållning kan tidvis uppfattas som störande. Nivåskillnader inom anläggningen.

WiFi inom hela hotellet och i rummen utan kostnad.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
*****
Byggt
1988
Senast renoverad
2000
Antal rum
535
Volt
220
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Area
Strandområde
Parkering
Ja
Parkering utan kostnad
Ja
WiFi
Ja
Störningsnivå
Begränsat störande
Trafik
Tung trafik

Rummen

Dubbelrum
18 m2
Kassafack utan kostnad
Ja
AC utan kostnad
Ja
Kylskåp
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Bad/dusch och wc
Ja

Sängar

Grand lit
195x200 cm
Enkelsäng
100x200 cm
Grand lit
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

Ingår:

  • Frukostbuffé
  • Jul- och nyårsmiddag

Tillval:

  • Halvpension
  • All Inclusive

Middagsklädsel: långbyxor.

All Inclusive: Frukost-, lunch- och middagsbuffé med måltidsdrycker (lokalt vin, öl, läsk eller vatten). Nationell alkohol, vin, öl, läsk och mineralvatten och barservering. (anvisade barer/tider).

Övrigt All Inclusive-innehållet och tider kan komma att ändras under säsongen, exempelvis i början och i slutet av säsongen eller om gästantalet är lågt.

Restaurang
Ja
Bar
Ja
Barer
4
Frukost
Buffé
Lunch
Buffé
Middag
Buffé
Halvpension
Ja
All Inclusive
Ja
Halvpension är frukost och middag
Ja
Halvpension är frukost samt lunch eller middag
Ja
Klädkod vid middag
Ja
Klädkod
Inga shorts

Avstånd

Stopp för transferbuss
20 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
300 m
Shopping
100 m
Minimarket
200 m
Centrum
20 m
Uttagsautomat
50 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
100 m
Typ av strand
Sandstrand

Pool

Utomhuspool
Ja
Barnpool
Ja
Separat barnpool
Ja
Barndel i huvudpoolen
Ja
Djup på barnpool
60 cm
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Poolstorlek
1300 m2
Poolhandduk
Ja
Poolhandduk utan kostnad
Ja
Uppvärmd pool under perioden
1/1-31/12, 24 C
Jacuzzi
Ja

Sport

Gym
Ja
Tennis
Ja

Barn & ungdomar

Internationell barnklubb
Ja
Spjälsäng
Ja
Barnstol i restaurangen
Ja
Lekplats utomhus
Ja
Lekrum
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
1
Antal våningar
6
Hiss
Ja
Hissdörr (bredd)
80 cm
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Nej
Handikappanpassade rum/lägenheter (på förfrågan)
0
Ramp till receptionen
Ja
Rumsdörr (bredd)
77 cm
Sovrumsdörr (bredd)
77 cm
Badrumsdörr (bredd)
57 cm

Vår service: Guider besöker hotellet + TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2023-10-06 till 2024-04-21
  • Gäller från 2024-10-06 till 2025-04-22

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan. Dessutom kan du via TUI-appen få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Personlig service

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan för att ge tips och svara på dina frågor. Exakt vilka dagar och tider ser du i TUI-appen innan du reser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Service på flygplatsen

Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 6 timmar med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid ca 25 min. Boka busstransfer eller privat transfer med taxi eller minibuss. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Avstånd

Stopp för transferbuss
20 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
300 m
Shopping
100 m
Minimarket
200 m
Centrum
20 m
Uttagsautomat
50 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
100 m
Typ av strand
Sandstrand

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

7.3 av 10

37 Kundbetyg
  • Städning
    8 av 10
  • Maten
    8 av 10
  • Poolen
    8.8 av 10
  • Hotellservicen
    8.6 av 10
  • Rum
    6.9 av 10

Uppdaterat: 2022-12-30

Info från min resa

  • 6 av 10
Jag och min mor skulle ha åkt på den här resan till Teneriffa november 2021 från Örebro flygplats. Att kunna flyga från Örebro är suveränt eftersom vi inte bor så långt från flygplatsen.

1 vecka innan fick vi besked att resan var inställd. Flera timmar i kundtjänstkö fick jag tillslut tag en säljare. Olika alternativ presenterades men vi valde att få tillbaka våra pengar.

2022 fanns resmålet Teneriffa från Örebro flygplats igen och vi bokade vår resa i maj. Den här gången fick vi ju reda på mycket tidigare att resan skulle bli inställd och det var ju bra men VARFÖR finns alternativet när det alltid blir inställt??
Den här gången ändrade vi och åkte från Arlanda.
Vi fick lägga till hotellövernattning i Stockholm pga den tidiga flygtiden på den 20 november som vi inte fick kompenserat.

20 november 2022 åkte vi och när vi landade på Teneriffa och vi fick ut vårt bagage så var min resväska sönder.
Vi blev skickade fram och tillbaka på flygplatsen och till slut kom jag till rätt företag där jag kunde anmäla skadan.

Efter det var jag tvungen att kontakta TUI-personalen på hotellet för att få information vad jag hade för alternativ för min resväska. Den gick inte att använda till hemresan.

Information fanns på hotellet när TUI-personalen skulle vara på plats och vem som skulle finnas där. Jättebra information!!
Pratade med Sue och hon meddelade mig att jag kunde köpa en ny resväska för 80 euro och visa upp kvittot för TUI-personalen på plats.

Att jag skulle behöva anstränga mig och gå ut och införskaffa mig en ny resväska hade jag inte räknat med att jag skulle behöva lägga ner timmar för på min semester.

Sen började allt strul..
Informationen på hotellet när TUI-personalen skulle vara på plats var jättetydlig och bra. Vissa dagar mellan olika klockslag med ett tidsspann på 1,5 timme.
Tyvärr behöver man "avbryta" sin semester för att passa de tider när de skulle vara på plats.
Men när de väl skulle vara på plats så fanns det ingen där. Man var där på utsatt tid och satt där och väntade på att någon skulle komma. Det fanns även andra resenärer som satt och väntade för att få hjälp med sina frågor.
Då skickade jag i TUI-appen som också tog många semestertimmar av min semester.
Skickade i appen att det inte fanns någon personal på plats när det skulle vara där och fick till svar att de var där. Nej, de var inte där för jag var där..
Ursäkt på ursäkt i TUI-appen.

Till slut så skulle jag skicka in kvittot via mail och jag skulle få tillbaka ett mail med en länk där jag skulle skriva in min bank och mitt bankkontonummer.
Mail kom men ingen länk.. Återigen fick jag skicka i TUI-appen och meddela att den informationen som skulle komma i mailet inte fanns där..
All konversation finns i TUI-appen på vårt bokningsnummer **********.

Åtskilliga timmar fick jag lägga på det här pga information från TUI inte stämde. Ska det finnas personal på plats så ska de vara där!!
Jag fick en total kompensation på 1800:- att använda på kommande resor och det tackar jag ödmjukast för på grund av allt strul som var men jag hade gärna spenderat timmarna på resmålet istället.

Hur sannolikt jag skulle rekommendera en vän eller en kollega att resa med TUI?
Nej, det skulle jag väl inte rekommendera direkt.

Min erfarenhet just nu är inte den bästa och jag skulle nog inte välja att resa med TUI nästa gång.
Men nu har ni möjligheten att ändra på detta och vända mig till att mycket sannolikt rekommendera TUI till mina vänner och kollegor.

Tack för mig.
Hälsningar
Nina Johansson
Bokningsnummer **********

Kundomdömen

  • 7 av 10
Hotellet var i väldigt stort, vårat rum var inte renoverat på länge. Kranarna i duschen där fanns ingen blandare utan man fick själv försiktigt vrida på kranarna för att inte bränna sig. Det fanns ett kylskåp men ingenting mer. Tex is till fördrinken eller en liten vattenkokare om man ville ha en kopp kaffe på balkongen

Slitet hohtell

  • 3 av 10
Hotellets läge är perfekt! Det är byggt i Las Vegas-stil och var säkert väldigt exklusivt på sin tid men nu är det slitet med många kakelplattor som glappar och spruckna kanter överallt. Trevligt med en internationell blandning av gäster på hotellet, många spanjorer, fransmän, italienare och några skandinaver. Personalen var inte helt bekväma med att prata engelska så det var ett plus att jag pratar en del spanska. Kul med aktiviteter varje dag vid poolen men det annonserades inte i förväg utan helt plötsligt ropades det ut att det var ex aqua aerobics osv som man var helt oförberedd på, hade varit bra med ett schema.

Störande musik

  • 5 av 10
Tyvärr var det på sen em och sen kväll väldigt mycket ljud från aktiviteter sås om gympa och dansunderhållning ute vilket störde kvällarna mycket. finns knappast anledning att dra igång ett gympapass med hög musik kl 17,30.

Tenerife

  • 8 av 10
Ett mycket bra hotell, men lunchmat/ buffén och middags buffén var samma mat.

Hög ljudnivå - störande

  • 0 av 10
Se tidigare kommentar - MYCKET störande, hög ljudnivå från morgon (frukostmatsalen) till sena kväll (nattklubbsmusik).

Toppenläge och bra service

  • 10 av 10
Trevligt. Bra service av personalen. Bra luftkonditionering. Superbra läge. Lite lyhört ut mot gatan med nöjen - men det var vi förberedda på, så helt ok för oss. Men andra gäster skulle kanske klaga på det.

Kundomdömen

  • 7 av 10
Fantastisk frukost,hotellrummet väldigt slitet,inte mycket gjort sidan det stod klart 1989.

Kundomdömen

  • 10 av 10
Fantastiskt på alla sätt, men dom öppnar för säsongen när ni slutar med resor !?