Casa Astral Luxury Hotel

  • Isla de Holbox, Mexico

Om hotellet

  • WiFi

Lugnt läge vid stranden med takpool

På Casa Astral Luxury Hotel på Isla de Holbox trivs du som vill leva barfotaliv vid stranden. Till det mysiga bycentrumet med restauranger och barer kan du promenera på cirka tio minuter. På takterrassen kan du ta ett dopp i poolen och beundra utsikten över havet.

Alla rum på Casa Astral Luxury Hotel har balkong och kontinental frukost är inkluderat i resans pris.

Takterrass med pool och bar

På takterrassen bjuds det på både svalkande bad och utsikt över havet. Poolbaren serverar kylda drycker och snacks. Här kan du koppla av en stund i loungedelen och njuta av ljumma kvällar och fantastiska solnedgångar.

Dubbelrum, juniorsvit eller lägenhet

Lägenheterna och juniorsviterna är utrustade med pentry där du kan ordna med enklare matlagning. Vill du ha semester från kökspyssel kan du strosa upp till bytorget och besöka någon av de mysiga restaurangerna som ligger där.

  • Antal rum : 10
  • Antal lägenheter : 6

Snabbfakta

Transfertid
ca 2 tim 30 min

Medeltemperatur i Isla de Holbox

Adress & telefon

Adress
Calle Estrella de Maresquina Caguama,77310, Isla Holbox, Mexico
Telefon
+52 984 157 6132

Viktig information

En miljöavgift på cirka 4 USD per dygn och rum betalas direkt till hotellet när du checkar in.

Hotellets balkongräcken är av en enklare standard och kan vara lägre än normalt, små barn bör därför hållas under extra uppsikt.

Ca 22/3–25/4 firas påsk i Mexico och framförallt på Isla de Holbox och 9/2–13/2 anordnas karneval, detta kan innebära många människor, hög musik och fest runt torget till tidigt på morgonen.

Stor skillnad mellan ebb och flod.

Antal rum
10
Antal lägenheter
6
WiFi
Ja
WiFi i rummen/lägenheterna utan kostnad
Ja

Rummen

WiFi
Ja
AC
Ja
Takfläkt
Ja
Tv
Ja

Lägenheterna

WiFi
Ja
AC
Ja
Takfläkt
Ja
Kylskåp
Ja
Kaffekokare
Ja
Kök
Ja
Typ av kök
Pentry
Brödrost
Ja

Mat & dryck

Frukost
Kontinental

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01
  • Gäller från 2025-11-01 till 2026-05-01

Service via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss dygnet runt, när det passar dig. Via Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Vi kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer vi också att hjälpa till med praktiska frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Vintersäsong: charterflyg nonstop, cirka 12 tim på utresan och 10 tim på hemresan med direktflyg. Tid beräknad från/till Stockholm-Arlanda. Du kan också välja reguljärflyg med en eller flera mellanlandningar, total restid kan variera mellan 15 och 20 timmar.

Sommarsäsong: reguljärflyg med en eller flera mellanlandningar.

Transfertid

Beräknad transfertid från flygplatsen i Cancun cirka 2,5 timmar, inklusive båtresa (speedboat eller färja) och viss väntetid vid färjeläget. Båtresan tar ca 20-30 minuter. På Isla de Holbox hämtas du med golfbil och körs till ditt hotell.

Om ditt flyg landar i Cancun på kvällen (från ca kl. 17 och senare) kan det innebära en övernattning på fastlandet första natten då båtarna till Isla de Holbox inte trafikerar sträckan under kvällar och nätter. TUI ordnar då med hotell och transfer. Du får mer exakt information om vad som gäller när du ankommer till Cancun. Detta gäller både för ordinarie tidtabell och vid en eventuell flygförsening.

När du gör en bokning ser du transferalternativen som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Kundomdömen

NA

  • 2 av 10
Hotellet var nytt, gott så. De som driver hotellet känns lite som nybörjare, det är något sorglöst över hotellet, känslan är att det inte går eknomiskt bra, känslan är att man sparar på det mesta från marmelad till toapapper. Vi fick inte det rum vi hade betalt för, TUI och hotellet gjorde allt för att göra en smidig lösning för dem själva om detta innebar att man lurade kunden eknomiskt gjorde ingenting, ett ganska skamlöst beteende som tyvärr lämnade en dålig känsla. När vi sedan förlikades i överrenskommelse, skickades en rapport som innhöll data om tidigare erbjudande som vi skulle tackat nej till som inte reflekterade verkligheten, vilket gav en känsla av att man internt vill sminka över sina misstag. Denna rapport delades som ett no-reply meddelande så det gick inte att svara på.

Casa Astral Holbox

  • 9 av 10
Bra och modernt hotell, vi hade en stor lägenhet med dubbla balkonger och två toaletter som var mycket bra. Hög standard på wi-fi, sängar och AC. Ligger lagomt långt från byn. Stranden utanför hotellet är inget vidare så du behöver gå ca 200m till för bättre strand. När det regnar kan det vara svårt att ta sig till hotellet utan taxi eller gummistövlar. Dock går det alltid att ta sig via stranden till hotellet vilket är den överlägset vackraste vägen. Frukosten var ganska enkel men gott kaffe, färsk frukt och lite bröd. Går att beställa till om man vill ha omeletter eller annat, trevlig personal på restaurangen.