Akti Imperial Deluxe

Om hotellet

  • 5*
    Officiell klassificering
  • WiFi

All Inclusive-hotell mitt i Ixia med spa och gym

Akti Imperial Deluxe har ett kanonläge mitt i Ixia. Här kan du njuta av All Inclusive med flera restauranger och barer som ingår. Du har kort gångavstånd från poolområdet under vägen till den långa stranden i Ixia. Njut av lyxiga spa-behandlingar och träna i gymmet.

Du kan enkelt ta dig in till Rhodos stad med taxi eller buss. Vill du se mer av Rhodos kan du hyra bil.

Avkoppling och träning

  • Spa med bastu och jacuzzi
  • Beachvolleyboll
  • Basket
  • Tennis
  • Gym

Kvällsunderhållning anordnas flera gånger i veckan med olika teman.

Poolbad och dopp i havet

Du bor mitt emot stranden och kan lätt ta dig dit via gångtunneln som går från poolområdet. Stannar du hellre vid poolen har du flera att välja mellan.

  • Antal rum : 707

Snabbfakta

Bad/strand
100 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
4 km/500 m
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 20 min

Medeltemperatur i Ixia

Adress & telefon

Adress
Trianton Avenue, Ixia, 85100, Rhodes, Greece
Telefon
+30 22411 11500

Viktig information

Genomfartstrafik.

Hotellet har flera konferensrum som lämpar sig bra för större grupper.

WiFi inom hela hotellet inkl. rummen.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
*****
Senast renoverad
2017/2018
Antal rum
707
Volt
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Störningsnivå
Begränsat störande
Trafik
Lokal trafik

Rummen

WiFi
Ja
Kassafack utan kostnad
Ja
AC utan kostnad
Ja
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja

Mat & dryck

Måltider och drycker

Frukost-, lunch- och middagsbuffé med måltidsdrycker (lokalt vin, öl, läsk eller vatten). Nationell alkohol, vin, öl, läsk och mineralvatten, barservering till kl 24 (anvisade barer/tider).

EPICURUS RESTAURANT

Huvudrestaurang med buffé och show cooking. Frukost kl 7–10.30 Lunch kl 12.30–14.30 Middag kl 18.30–22

THE EXPRESS RESTAURANT

Bufférestaurang med varma och kalla rätter samt dryck. Öppen kl 22–6.30

THE JOLLY CHEF RESTAURANT

Ligger vid huvudpoolen, serverar snacks, desserter och frukt. Lunch kl 12–16 Öppen kl 10–18 och 20–24

THE OLIVER´S CHEF CENTER

Serverar snacks, måltider, lunch, desserter och frukt. Show cooking kl 12–16 Öppen kl 10–24

Fyra temarestauranger:

  • The ASTERIAS restaurant - grekisk meny
  • The RED ELEPHANT restaurant - asiatisk meny samt Sushi
  • The LUKULLUS restaurant - grekisk meny
  • The MARCO POLO restaurant - italiensk meny

Första sittning kl 19–20.15 Andra sittning kl 20–21.15 Bordsbokning en dag i förväg

Barer:

  • THE JOLLY BARTENDER - ligger vid huvudpoolen, öppen kl 10–24
  • THE OLIVER´S CHEF CENTER - öppen kl 10–24
  • THE H2 BAR - öppen kl 10–24
  • THE CHEVALIER BAR - öppen kl 19–1
  • THE LOBBY BAR - öppen kl 10–1

Observera

Tider för restauranger och barer meddelas vid ankomst till hotellet. All Inclusive-innehållet och tider kan komma att ändras under säsongen, exempelvis i början och i slutet av säsongen eller om gästantalet är lågt.

Bufférestauranger
2
Restaurang
Ja
Bar
Ja
À la carte-restauranger
4
Barer
4
Poolbar
Ja
Poolbar
2
Snackbar
1
Snackbar
Ja
Lobbybar
1
Frukost
Buffé
Middag
Buffé
All Inclusive
Ja
Klädkod vid middag
Ja

Avstånd

Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
100 m
Shopping
500 m
Minimarket
50 m
Centrum
4 km
Uttagsautomat
500 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
100 m
Typ av strand
Klapperstenstrand
Solsängar på stranden utan kostnad
Ja

Pool

Utomhuspool
Ja
Inomhuspool
Ja
Barnpool
Ja
Separat barnpool
Ja
Djup på barnpool
40 cm
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Poollängd
42 m
Poolbredd
18 m
Poolhandduk
Ja
Jacuzzi
Ja

Avkoppling

Spa
Ja
Massage
Ja
Bastu
Ja

Sport

Gym
Ja
Tennis
Ja

Barn & ungdomar

Spjälsäng
Ja
Barnstol i restaurangen
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
2
Antal våningar i högsta byggnaden
9
Hiss
Ja
Hiss i alla byggnader
Ja
Handikappanpassade rum/lägenheter (på förfrågan)
10

Vår service: Guider besöker hotellet + TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2024-04-01 till 2024-11-01

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan. Dessutom kan du via TUI-appen få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Personlig service

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan för att ge tips och svara på dina frågor. Exakt vilka dagar och tider ser du i TUI-appen innan du reser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Service på flygplatsen

Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 4 tim 5 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 20 minuter. Boka busstransfer eller privat transfer med taxi eller minibuss. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Avstånd

Bärhjälp med bagaget
Ja
Busshållplats
100 m
Shopping
500 m
Minimarket
50 m
Centrum
4 km
Uttagsautomat
500 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
100 m
Typ av strand
Klapperstenstrand
Solsängar på stranden utan kostnad
Ja

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

8.2 av 10

404 Kundbetyg
  • Städning
    8.2 av 10
  • Maten
    8.4 av 10
  • Poolen
    8.4 av 10
  • Hotellservicen
    8.5 av 10
  • Rum
    8.1 av 10

Uppdaterat: 2023-11-30

Väldigt nöjda med vistelsen

  • 9 av 10
poolbaren tillhanda höll inte mat de 3 sista dagarna vilket vi inte fått info om. Lyhört, ljud från korridoren och trafikbuller som var störande. Annars var vi mycket nöjda, trevlig personal och service. God mat och dryck

Resa och hotell

  • 10 av 10
Jag tycker attrahera kände mig trygg på hotellet och mycket nöjd med alla möjliga service

Tui på Rhodos

  • 7 av 10
Nova air funkade bra på nedresan, men på hemresan kunde man inte köpa dricka eller taxfree. Vi fick ett glas dricka till maten. Hotellet var bra, men lite bristande hygien på personalen i matsalen. Många med oss fick magsjuka på 1-2 dagar. En i personalen hade ett förkläde som inte sett tvätt på många dagar. Det plockades undan från borden, någon tog sig i ansiktet och sedan dukade man fram nya bestick mm utan att tvätta eller sprita händerna. Inte att undra på att magsjuka sprids. Handdukarna i badrummet som skulle vara vita hade sett sina bästa dagar för många månader sedan. Handdukarna var grå/vita och slitna. Det hade varit bra om poolhandukarna låg på rummet för när vi kom på eftermiddagen kunde vi inte få några handdukar. De delades ut kl 10-11 punkt slut. Ibland var det tjocka gosiga handdukar och ibland tunna som blev våta bar man tittade på dem. Entertoyment teamet var toppen! Vilket engagemang! Har varit på många ställen men detta var det bästa jag träffat på.

fin vistelse på Rhodos hotell Akti Imperial Delux i Ixia

  • 10 av 10
Det var ett toppen hotell och servicen från personalen var toppen. Poolområdet var fantastiskt och nära till stranden

Hotell

  • 10 av 10
Hotellet var fint med jättebra personal. Lätt att ta buss eller taxi in till Rodos stad.Bra att det fanns "vuxenpool åt oss lite äldre.Väldigt stimmigt vid de andra poolerna. Nära o bra till havet.

Ikke 5 stjernet hotel

  • 5 av 10
På 2 dagen skrev jeg en lang mail til direktionen på hotellet. Meget slidt hotel på nogle af områderne. Ikke 5 stjernet hotel. Skuffende

Bra

  • 9 av 10
Bra mat, trevlig och glad personal, nära till busshållplats, rent

En bra resa

  • 9 av 10
Man får en finare bild av hotellet på nätet än vad det är i verkligheten, men det är fin de är det. Maten var varierande likaså kvalitén och smaken. Jag kanske hade lite för höga tankar om de, maten var okej. Hissarna kunde varit bättre. Rummen var väldigt lyhörda. Fantastisk utsikt över havet, ett stort plus!! Sköna sängar! Många kanaler på tvn, men inget som passade. Kunde varit mer engelska kanaler. Jag kunde tagit med en chromecast men det vet jag till nästa gång. Personalen var väl inte jättebra på engelska och kanske inte jag heller men allt löste sig. Jag skulle rekommendera hotellet, men till en billigare peng

Man blir bäst ...

  • 9 av 10
Hotellet skötte sig helt bra i sin helhet, det vill vi absolut betona!!!
Men om hotelledningen anser sig ha ambitionen att försöka bli BÄST skulle vi föreslå att försiktigt jobba med följande av våra iakttagelser:
Att regelbundet testa alla allmänna toaletternas lås på hotellet, under hela av vår vistelsetid var flera lås trasiga, förslagsvis borde städpersonalen funktions kontrollera dem,
Installera effektivare ventilation i hissarna och lite bättre belysning där,
Efter vägtunneln till havet låg växtrester i krukor, som träelement och trallar där hade sliten färg. Inte riktig 5 stjärna,
Olika musik hörs samtidigt på vissa ställen i hotellområdet, t. ex. i yttre barterassen vilket är definitivt störande,
Rökarna får tyvärr vid yttre serveringar förorena luften för icke rökare,
Personalen på restaurang Marco Polo upplevs behöva få mer träning för att kunna visa ökad närvaro till sina gäster,
Ljuslisten i rummets balkong under glasskivan borde limmas fast för att inte hela tiden lossna,
Att ha delad täcke även till dubbelsäng (sängen var annars väldigt skön!!!),
Badrum utan glasskjutdörr dörr skulle vi uppskattat och med riktig ljudtätning,
Montera gärna ljuddämpningslösningar i huvudmatsalen, ljudnivån är onödig hög där,
Matsalspersonalen sköter bra sitt jobb men ibland glömmer dem att de har gäster runt om sig,
Vi skulle ha uppskattat en tydligare programinformation på olika ställen, te x i foajén,
Ett antal av bordsunderlägg i matsalen, särskilt i yttre sektionen var definitivt slitna och icke fräscha (*****??),
Stolarnas glidbrickor i matsalen gled inte, istället gav dem skarpt oljud varje gång vid stolarnas förflyttning (troligen den vackra golvets vaxämne inte harmoniserar med dessa filts brickor. (Smörja dem kanske med en droppe silikonolja?),
Putsning av matsalens yttre fönster kunde ske kanske lite oftare,
Maten var genomgående mycket bra, men färskt stekt ägg och omelett borde man kunna få utan att alltid behöva stå i kö,
Glass av bättre kvalité skulle man ha uppskattat,
Handdiskning vid bardisken till anslutning av yttre serveringsterrass kändes lite B-ig, denna borde man göra bakom väggen och med hjälp av en riktig diskmaskin,
På samma ställe var serveringspersonalen, utan att man fattat varför, inte alltid på alerten att komma till sina kunder.
Återigen, våra iakttagelser ska endast läsas och bearbetas om hotelledningen känner sig ha intresse att driva en 5+ stjärnig hotell.
Med häsningar

Lite för stor

  • 7 av 10
Matsal var lite för stor och mycket hög ljudnivå. Hotellet är rent och fräscht

Kundomdömen

  • av 10
  • Anonym