Three Corners Fayrouz Plaza Beach

  • Port Ghalib, Marsa Alam-kusten, Egypten

Om hotellet

  • 5*
    Officiell klassificering
  • WiFi

All Inclusive-hotell med sandstrand och bra snorkling

På Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort bor du en kort promenad från en av Port Ghalibs många stränder. Tycker du om att snorkla finns här en lång brygga som leder ut till ett korallrev.  På hotellet finns spa, gym och uppvärmd pool. All Inclusive ingår i resans pris.

Ovanför stranden ligger poolområdet, där både den stora poolen och barnpoolen är uppvärmda. I poolbaren finns snacks och på stranden finns en bar som serverar en liten lunchbuffé.

Något för hela familjen

I hotellets välutrustade gym kan du ta ett träningspass under dagen och vill du unna dig lite avkoppling har Three Corners Fayrouz Plaza Beach ett spa med olika kroppsbehandlingar.

All Inclusive med temabufféer och livemusik på terrassen

Restaurangen Panorama serverar frukost- och lunchbuffé samt middagsbufféer med olika tema och namn som Italienska smaker, Världen runt, Fjärran Österns underverk och mycket mer...

Här finns också en terrass med havsutsikt och en pianist som spelar några kvällar i veckan, när det inte är show i amfiteatern.

  • Antal rum : 495

Snabbfakta

Bad/strand
400 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Ja
Centrum
2 km
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 3 tim / 1 tim 30 min

Medeltemperatur i Port Ghalib

Adress & telefon

Adress
El Quseir to Marsa Alam Road, Port Ghalib, Egypt
Telefon
+20 100 009 55 61

Viktig information

Strandområde med begränsad lokal trafik.

WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad. Det finns inte WiFi i hotellrummen.

Internetcafé ca 40:-/30 min, 70:-/60 min.

Uppkopplingen kan vara långsam och bandbredden är begränsad.

Reception 24 h
Ja
Officiell klassificering
*****
Byggt
2007
Senast renoverad
2021
Renoveringsnivå
Restaurangen, Rummen och lägenheterna
Antal rum
495
Antal lägenheter
0
Volt
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Area
Resortområde
Uttagsautomat finns på hotellet
Ja
Parkering
Ja
Parkering utan kostnad
Ja
Typ av parkering
Parkeringsplats
WiFi
Ja
WiFi i allmänna utrymmen utan kostnad
Ja
Trafik
Lokal trafik
Störningar
Nöjes- och nattliv
AC i allmänna utrymmen
Ja
Tvättservice
Ja

Rummen

Tvättservice mot en kostnad.

Minibaren ingår ej i All Inclusive.

Ingen internetuppkoppling/WiFi på hotellrummen.

Handdukar byts vid behov, gästen bestämmer själv genom att lägga de på golvet.

Strykutrustning finns att låna.

Dubbelrum
28 m2
Familjerum
32 m2
Kassafack utan kostnad
Ja
AC utan kostnad
Ja
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Dusch/wc
Ja
Heltäckningsmatta
Ja

Sängar

Dubbelsäng
180x200 cm
Bäddsoffa
Ja
Enkelsäng
100x200 cm
Bäddsoffa
130x190 cm
Dubbelsäng
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

All Inclusive

Måltider och drycker

Frukost-, lunch- och middagsbuffé med måltidsdrycker (lokalt vin, öl, läsk eller mineralvatten) serveras i Panorama Restaurant.

Nationell alkohol, vin, öl, läsk och mineralvatten, barservering mellan kl 10–24 i anvisade barer.

Snackrestaurangen Lagoona Beach Restaurant med pizza, pasta och snackbuffé. Serverar också eftermiddagste och kaffé med kakor

En gång per veckan du äta middag på hotellets italienska à la carte-restaurang Dolce Vita. Förbokning krävs. Begränsat antal platser.

Två gånger i veckan kan du äta middag på hotellets orientaliska à la carte-restaurang Marhaba. Förbokning krävs. Begränsat antal platser.

Övrigt

Färskpressande fruktjuicer, innehållet i minibaren och importerad alkohol ingår inte i All Inclusive-konceptet. Inte heller den belgiska à la carte-restaurangen Chez Pascal som tar ut en kuvertavgift.

Tider för restaurang och barer meddelas vid ankomst till hotellet. Vissa aktiviteter ingår under begränsade tider. Förändringar i innehållet kan komma att ske under säsongen.

Bufférestauranger
1
Restaurang
Ja
Bar
Ja
À la carte-restauranger
3
Barer
5
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Lobbybar
1
Strandbaren ingår i All Inclusive
Ja
Frukost
Buffé
Lunch
Buffé
Middag
Buffé
All Inclusive
Ja
Klädkod vid middag
Ja
AC i restaurang
Ja
Antal restauranger
4
Specialkost
Ja
Vegetariska alternativ
Ja
Minimarket på hotellet
Ja

Avstånd

Busservice till centrum av Port Ghalib några gånger per dag, ca 3 euro per person t/r.

Stopp för transferbuss
10 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Centrum
2 km
Uttagsautomat
10 m

Strand

Solstolar och parasoll är utan kostnad. Badskor rekommenderas.

Bad/strand (minsta avstånd)
400 m
Bad/strand (max)
400 m
Typ av strand
Klapperstenstrand, Sandstrand
Familjevänlig strand
Ja
Strandhandduk utan kostnad
Ja
Solsängar på stranden utan kostnad
Ja

Pool

Utomhuspool
Ja
Pooler
2
Barnpool
Ja
Barnpooler
1
Separat barnpool
Ja
Djup på barnpool
60 cm
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Pooldjup max
145 cm
Poollängd
50 m
Poolbredd
25 m
Poolstorlek
950 m2
Poolhandduk
Ja
Poolhandduk utan kostnad
Ja
Uppvärmd utomhuspool
Ja
Uppvärmda utomhuspooler (min 22 grader)
2
Temperatur uppvärmd pool
25 C
Uppvärmd pool under perioden
Vintersäsong
Jacuzzi
Ja

Avkoppling

Spa och behandlingar mot kostnad.

Spa
Ja
Wellness-area
Ja
Inträde till spa/wellness-area utan kostnad
Nej
Massage
Ja
Skönhetsbehandlingar
Ja
Frisör
Ja
Bastu
Ja
Ångbastu
Ja
Hamam
Ja
Jacuzzi i spa
Ja

Underhållning

Shower/livemusik
Ja
Underhållning för vuxna
Ja
Underhållning för barn
Ja

Sport

Vissa sporter mot en kostnad.

Gym
Ja
Åldersgräns för gym:
16
Yoga
Ja
Aerobics
Ja
Zumba
Ja
Dans-pass
Ja
Stretching
Ja
Vattengympa
Ja
Fotboll
Ja
Beachvolleyboll
Ja
Dykcenter
Ja
Vattengymnastik
Ja
Bågskytte
Ja
Biljard
Ja
Bordtennis
Ja

Barn & ungdomar

Internationell barnklubb
Ja
Spjälsäng
Ja
Barnstol i restaurangen
Ja
Lekplats
Ja
Lekplats utomhus
Ja
Lekrum
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
45
Antal våningar
1
Antal våningar i högsta byggnaden
3
Hiss
Nej
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Ja
Anpassade rum vid rörelsehinder (på förfrågan)
4
Anpassningar vid rörelsehinder (hotellområde)
Poolområde, Reception/Lobby, Restaurang, Rum/Lägenheter
Ramp till receptionen
Ja
Rumsdörr (bredd)
80 cm
Badrumsdörr (bredd)
70 cm
Ramp till poolområde
Ja
Sluttande nedgång i poolen
Ja
Ledstång i pool
Ja

Vår service: TUI-guider på hotellet och TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01
  • Gäller från 2025-10-01 till 2026-05-01

Möt TUI-guiderna på hotellet

Vårt internationella guideteam finns på hotellet minst några gånger i veckan. De kan hjälpa dig att boka utflykter och hyrbil, ge dig restaurangtips och visa var du hittar den bästa shoppingen eller de finaste stränderna. Självklart kommer de också att svara på frågor som kan dyka upp, så att du får en skön och avkopplande semester.

Service via TUI-appen dygnet runt

TUI-appen är det enklaste sättet att nå oss när det passar dig. Under Fråga guiderna i appen kan du skicka meddelanden på svenska och få snabbt svar, både före och under din semester. Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå oss på telefon.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 5 tim 30 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 3 timmar från flygplatsen Hurghada International Airport (HRG). Från flygplatsen Marsa Alam International Airport (RMF) cirka 1 timme 30 minuter. Du ser transferalternativen när du bokar din resa. Du kan också boka transfer genom att logga in på ditt myTUI-konto när bokningen är klar. Här kan du läsa mer om transfer.

Avstånd

Busservice till centrum av Port Ghalib några gånger per dag, ca 3 euro per person t/r.

Stopp för transferbuss
10 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Centrum
2 km
Uttagsautomat
10 m

Strand

Solstolar och parasoll är utan kostnad. Badskor rekommenderas.

Bad/strand (minsta avstånd)
400 m
Bad/strand (max)
400 m
Typ av strand
Klapperstenstrand, Sandstrand
Familjevänlig strand
Ja
Strandhandduk utan kostnad
Ja
Solsängar på stranden utan kostnad
Ja

Kundomdömen

>

Härliga Marsa Alam

  • 10 av 10
Trevlig personal överallt från städare till receptionister
>

Three Corners Marsa Alam stjäl pengar vid kortköp

  • 10 av 10
Hotellet i sig är bra.
Blev scammad på pengar både i reception och hotellbutik. Gjorde tre kortköp med kvitto..hotellet har gjort sju transaktioner och tagit/stulit 2600 sek av mig.
Upptäckte detta när jag kollade transaktioner på mitt konto vid hemkomst.
>

En efterlängtad resa som blev en flopp

  • 3 av 10
Nonchalant bemötande redan vid incheckningen av befintlig personal i receptionen. Restaurangpersonalen hade en trevlig attityd från de flesta dock hann man inte äta upp förrän personal stod o ryckte i tallriken för att vi skulle avsluta måltiderna så fort som möjligt- väldigt stressande-. Maten var av skiftande kvalitet vilket gjorde att vi var magsjuka i 10 hagar av 14. Detta har aldrig hänt vid våra tidigare besök i Egyptien eller liknande länder. Vi är ett par som betraktas som vana resenärer världen över. Detta var en av de absolut sämsta resorna vi gjort tillsammans jag o min hustru. Det kan tilläggas att jag dessutom varit anställd av FN under många år med tjänstgöring under primitiva förhållanden så det finns lite att jämföra med.
>

Port Ghalib

  • 10 av 10
Väldigt handikappanpassat på hela hotellet och även nere på stranden. Stora fina pooler både för vuxna och barn. Vi kommer återvända till detta hotellet.
>

Ok hotell med sämre badrum, ofta bara kallt vatten och dåligt tryck

  • 8 av 10
Generellt ett bra hotell, vi hade dock problem med att AC inte kylde, detta åtgärdades samma dag. Dock gick temperaturen inte att justera så AC kylde max hela natten vilket blev kallt. Detta rapporterades och åtgärdades andra dagen.
Badrummet var lite slitet med slarvig åtgärdade skador på kaklet, dåligt tryck på duschen och ofta bara kallt vatten. Detta rapporterades med är tydligen normalt på detta hotell och gick inte att åtgärda
>

Upplevelse av mindre bra natur

  • 3 av 10
Hotellpersonalen gjorde allt de kunde efter de förutsättningar de hade för att gör min resa så bekväm som möjligt.