Välkommen hem - vi hoppas du har fått tid att njuta av din semester och hunnit skapat nya semesterminnen innan hemresan.

Vi är medvetna om att det finns osäkerheter och frågor kring din resa och har därför försökt att besvara de flesta av dina frågor på denna sida.
Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Gällande återbetalningar av inställda/avbokade resor

Först och främst, alla berörda kunder kommer att få sina pengar tillbaka. Men mot bakgrund av vår nuvarande arbetsbelastning och det extrema läget vi befinner oss i, ber vi dig ha förståelse för att återbetalningen kommer att ta extra lång tid just nu. Vi beklagar verkligen den frustration och besvär det här kan medföra, men vi anstränger oss till det yttersta för att du ska få dina pengar tillbaka så snabbt det bara är möjligt.
Stort tack för ditt tålamod.

Du når kundtjänst under tiderna nedan:
Mån - Ons 08.00-18.00
Tors - Sön 09.00-18.00
Tel: 0771-84 01 00

För dig som kommit hem

Här har vi samlat information för dig som återvänt från en resa i samband med Utrikesdepartementets avrådan från resor.

  • Ersättning vid karantän

    Varje karantänsituation är annorlunda och beslutas av de lokala myndigheterna. Därför går det inte att beskriva en typiskt karantänsituation.
    Pågar en karantän efter ordinarie hemresedatum ber vi er vänligen att kontakta ditt försäkringsbolag. Vi uppmanar våra kunder att undersöka vad som ingår i sin reseförsäkring.

  • Ersättning vid tidigarelagd hemresa

    Om din resa blev avkortad kommer du att få återbetalning i form av så kallade dagsandelar. Du behöver då inte själv höra av dig efter hemkomsten, utan kommer att bli kontaktad av oss så fort vår kundtjänst hinner, men mot bakgrund av det extrema läget ber vi dig ha förståelse för att det kan dröja längre än du annars kunde ha förväntat dig, möjligen en eller flera veckor.

  • Ersättning vid ankomst till annan flygplats

    För ett litet fåtal resenärer kan det bli aktuellt med speciallösningar, som till exempel en hemresa via andra rutter än normalt, inklusive mellanlandningar och extra väntetider. I vissa fall kan du behöva ordna egen transport till ordinarie flygplats, ni kan då skicka in era kvitton till vår reklamations avdelning så att vi får en möjlighet att se över det. reklamations-avdelning

  • Ersättning om du själv valde att tidigarelägga hemresa

    Observera att återbetalning av dagsandelar bara görs om din hemresa tidigarelagts av oss på TUI. Om du själv valt att avbryta resan i förtid utgår ingen kompensation.

För dig som har bokat en resa med avresa senast 14 april, 2020:

  • Gäller fri ombokning eller återbetalning - läs mer

    Vi ber dig ta kontakt med vår kundtjänst för hjälp med ombokning av din resa.
    Du når vår kundtjänst på tel nr 0771-84 01 00
    Observera att du bara behöver kontakta oss om du vill göra ändringar.

    Skulle du föredra återbetalning kommer pengarna att sättas in på det kort som resan betalades med. Om du har betalat med post- eller bankgiro så kommer det en avi på posten.

    På grund av hög belastning just nu har vi längre handläggningstid än vanligt och det kan ta några veckor innan vi hunnit administrera din återbetalning. Vi beklagar detta och tackar för visad förståelse.

    Du når kundtjänst under tiderna nedan:
    Mån - Ons 08.00-18.00
    Tors - Sön 09.00-18.00
    Tel: 0771-84 01 00

För dig som har bokat en resa med avresa mellan 15 april - 11 maj, 2020:

  • Gäller fri ombokning - läs mer

    Du som önskar att boka om din paketresa med charterflyg kan göra detta vid ett tillfälle per bokningsnummer utan extra kostnad, senast 14 dagar innan avresa.

    • Gäller endast paketresor med charterflyg mellan 15 april - 11 maj, 2020.
    • Den nya resan ska vara en paketresa med charterflyg och ha avresa senast 14/4 2021.
    • Gäller ej weekendresor, kryssningar eller resor du paketerar själv.
    • Om resan du bokar om till har ett högre pris betalar du endast mellanskillnaden, har den nya resan ett lägre pris återbetalas inte mellanskillnaden.
    • För utflykter och andra tillval till ursprungsresan gäller vanliga av- och ombokningsregler.
    • Ombokningar kan endast göras via vår kundtjänst på tel nr 0771-84 01 00
    • Endast en ombokning per bokningsnummer.

För dig som en har resa med avresa efter 11 maj:

Gäller vanliga resevillkor. Läs mer här.