Transfer

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Andra frågor

Behöver jag specialtransport på resmålet?

Hopfällbara manuella rullstolar kan fraktas med på våra transferbussar. Elektriska rullstolar och manuella, ej hopfällbara rullstolar kan inte medtagas på transferbussen och kräver specialtransport. Du kan beställa transfer via ett formulär här.

Priset beror på vilken typ av tillgänglighetsanpassad transport som bokas och skiljer sig från resmål till resmål. På vissa resmål, t.ex. Kap Verde och Thailand finns ingen möjlighet till specialtransfer.

TUIs guider har på grund av skaderisken inte tillåtelse att lyfta eller bära funktionshindrade gäster eller hjälpa till med bagage.

Ingår transfer till hotellet och hur lång tid tar det?

Busstransfer till och från hotellet vid ankomst och avresa ingår oftast inte i resans grundpris, men kan i de flesta fall köpas till före avresa. När du gör en bokning ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Du kan välja detta tillval då du bokar din resa, på myTUI eller genom att kontakta vår kundservice. 

Information om hur lång tid transfern tar till en viss ort/resmål hittar du på vår hemsida på resmålssidan. Exempel: Puerto Rico (Gran Canaria). När du ankommer till resmålet kan du enkelt se bussnummer, antal stopp och beräknad transporttid för din transfer i TUI-appen. Våra guider är också tillgängliga på flygplatsen vid ankomst för att visa dig vägen till transferbussen.  Har du bokat en paketresa med reguljärflyg möter våra guider inte upp på flygplatsen, men du har ofta möjlighet att förboka privat transfer för transport direkt till hotellet.

Läs mer om transfer här. 

Kombinationsresor
Har du valt att kombinera två eller flera olika resmål så ingår transfer när du byter hotell. Vill du även få transfer till och från flygplatsen vid ankomst och avresa behöver du förboka transfer hemifrån. 

Skidresor
På våra skidresor kan du utan kostnad boka busstransfer mellan flygplats och hotell. Transfern har plats för skidutrustning och du väljer till denna då du bokar din resa. Läs mer här. 

Jag har specialbagage, kan jag beställa busstransfer?

Om du tar med cykel, surfbräda eller annat stort bagage kan vi inte garantera att det finns plats i våra transferbussar för detta. Därför rekommenderar vi att du beställer egen transport från flygplatsen till hotellet. På skidresor garanterar vi att det finns plats för skidutrustning på transferbussen för dig som bokat TUIs busstransfer. 

Om du har rullstol/medicinsk utrustning på resan, rekommenderar vi att du beställer speciell transport via oss här. 

Kan jag förbeställa privat transfer?

Om privat transfer är tillgängligt på destinationen som du bokar, så får du ett alternativ under "Beställ transport Tur/Retur": Boka privat transfer för 1-3 personer. Barn under 2 år ingår inte i det maximala antalet passagerare. Observera att bilstolar inte kan garanteras och vi rekommenderar därför att du tar med dig detta hemifrån.

Om ni är flera än 3 personer i resesällskapet att det möjligt att boka flera bilar. Du kan boka en privat transfer både när du gör bokningen och efteråt, men minst 48 timmar före avresan.

Den privata transfern går direkt till hotellet från flygplatsen. Guiderna visar dig till taxin vid ankomsten. Information om restid till hotellet kan inte lämnas innan. För hemresan får du besked om upphämtningstiden i TUI App ett dygn före.

Tänk på att bagageutrymmet är som en normal bil. 

Om du anländer till destinationen med reguljärflyg, väntar föraren på dig i ankomsthallen med en namnskylt. Om du inte hittar föraren kan du kontakta våra guider på det telefonnummer som du får via SMS vid ankomst.

Läs mer om transfer här. 

Kategorier

Välj bland kategorierna här nedanför för att få svar på din fråga.

Hittade du inte svaret?

Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.

Kontakta oss