Boka ditt favoritrum

Vill du ha ett rum bredvid poolen eller på översta våningen med utsikt över havet? Eller kanske rummet du bodde i förra gången? På utvalda hotell inom koncepten TUI Blue, Robinson och TUI Magic Life kan du själv reservera just det rum du önskar, inom den rumstyp du bokat. Det gör du när du bokat din resa och fram till 5 dagar före avresan, mot en kostnad. Ett bra sätt att försäkra sig om att du får bo där du vill.

*Om din bokning innehåller fler än ett rum går det inte att boka specifika rum.

TUI Blue

Boka det rum du vill ha från 2 dagar efter att du bokat din resa och fram till 5 dagar före avresa, mot en avgift, på utvalda TUI Blue-hotell.

Boka ditt rum >>

Robinson

Boka det rum du vill ha från 2 dagar efter att du bokat din resa och fram till 5 dagar före avresa, mot en avgift, på utvalda Robinson-hotell.

Boka ditt rum >>

TUI Magic Life

Boka det rum du vill ha från 2 dagar efter att du bokat din resa och fram till 5 dagar före avresa, mot en avgift, på utvalda TUI Magic Life-hotell.

Boka ditt rum >>

FAQ

Hur mycket kostar det att boka ett specifikt rum på hotellet?

Att boka sitt favoritrum på hotellet kostar cirka 10–20 euro per natt och rum beroende på hotell. Utanför euroområdet beräknas kostnaden i lokal valuta och kan därför variera.

Hur betalar jag när jag bokar ett specifikt rum?

Du gör bokningen av ett specifikt rum via formuläret och betalar för det direkt på hotellet. Hotellreceptionen accepterar vanligtvis TUI Card/VISA, MasterCard, EC Card/Maestro och kontanter. För tillfället krävs ingen deposition när du bokar ett specifikt rum.

Vilken information behöver jag för att kunna boka ett specifikt rum?

När du ska fylla i formuläret Select Your Room behöver du hotellets namn, ditt ankomstdatum, bokningsnummer och namnet på huvudresenären i bokningen. Du måste också ange den mejladress dit bokningsbekräftelsen ska skickas.

Varför visas inga tillgängliga rum?

Det finns inga rum tillgängliga för förhandsbokning via Select Your Room i den rumskategori du har valt. Du kan bara välja ett valfritt rum i den rumskategori du har bokat. Har du ingen Select Your Room-bokning kommer du att tilldelas ett rum i din bokade rumskategori vid incheckning.

Jag har inte fått något mejl med bekräftelse på min bokning av ett specifikt rum. Vad ska jag göra?

Kontrollera först skräppostmappen i din mejlkorg. Kolla också att du har angett rätt mejladress. Om du inte har fått något mejl kan det hända att din bokning inte har lyckats. Kontakta isåfall hotellet för att få besked.