Nakara Long Beach Resort

Om hotellet

  • 3*
    Officiell klassificering
  • WiFi

Bungalowhotell direkt vid stranden

Nakara Long Beach Resort ligger mitt på den natursköna stranden Long Beach på ön Koh Lanta. Här kan du och din familj se fram emot en avslappnad stämning och ett strandnära läge. Bungalowerna ligger utspridda bland tropisk grönska.

Omgivningen är lugn och tempot på hotellet är skönt avslappnat. Du kan välja mellan olika rumstyper, men bäst bor du i bungalow vid strandlinjen med havsutsikt.

Strandläge och två poolområden

Poolområdet ligger ut mot stranden och omges av ett soldäck i mörkt trä. Ännu närmare stranden ligger hotellets andra pool som är grundare och passar bäst för simkunniga barn och för lek. Musiktoner från baren blandas med vågornas brus och skapar en skön semesterkänsla. Vill du ha ett lugnare tempo väljer du hotellets andra poolområde.

Restauranger och shopping

I närheten finns en mängd strandrestauranger och barer att välja emellan. Till Koh Lantas huvudort Saladan med shoppingmöjligheter och restauranger är det enkelt att ta sig med tuk-tuk.

  • Antal rum : 141

Snabbfakta

Bad/strand
10 m - 250 m
Utomhuspool/Barnpool
Ja/Nej
Centrum/Shopping
4 km/3.2 km
Restaurang/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca 2 tim

Medeltemperatur i Koh Lanta

Adress & telefon

Adress
172 Moo 3 Saladan Koh Lanta, Krabi 81150, Thailand.
Telefon
+66 -75-68 41 98

Viktig information

Receptionen är öppen kl 6–22.

Strandområde i lugn omgivning, men närliggande restauranger och barer kan ibland vara störande för vissa rum.

WiFi i lobbyområdet utan kostnad.

Receptionen är öppen dagtid
Ja
Officiell klassificering
***
Byggt
2002
Senast renoverad
2011
Antal rum
141
Volt
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Area
Strandområde
Parkering
Ja
WiFi
Ja

Rummen

Dubbelrum
34-44 m2
Kassafack utan kostnad
Ja
AC utan kostnad
Ja
Minibar
Ja
Städning
7 dagar/vecka
Hårfön
Ja
Vattenkokare
Ja
Tv
Ja
Dusch/wc
Ja

Sängar

Dubbelsäng
180x200 cm
Grand lit
160x200 cm
Enkelsäng
100x200 cm
Fällsäng
90x180 cm
Dubbelsäng
Ja
Grand lit
Ja
Enkelsäng
Ja

Mat & dryck

Bufférestauranger
1
Restaurang
Ja
Bar
Ja
Barer
1
Frukost
Buffé
Lunch
Meny
Middag
Meny
Frukost
Ja

Avstånd

Hotellet erbjuder kostnadsfri busservice till centrum, Saladan, en gång per dag. Se tid i receptionen. Tillbaka till hotellet från Saladan får du ta dig på egen hand.

Stopp för transferbuss
10 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Shopping
3.2 km
Minimarket
500 m
Centrum
4 km
Uttagsautomat
300 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
10 m
Bad/strand (max)
250 m
Typ av strand
Sandstrand

Pool

Hotellets minsta pool är 80 cm djup.

Utomhuspool
Ja
Barnpool
Nej
Pool
Ja
Sötvattenpool
Ja
Pooldjup max
130 cm
Poollängd
28 m
Poolbredd
8 m
Poolstorlek
200 m2
Poolhandduk
Ja
Poolhandduk utan kostnad
Ja

Avkoppling

Spa
Nej
Massage
Ja

Sport

Gym
Nej

Barn & ungdomar

Spjälsäng
Ja
Spjälsäng
15
Barnstol i restaurangen
Ja

Tillgänglighet

Byggnader
143
Antal våningar
1
Hiss
Nej
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Ja
Ramp till receptionen
Ja
Rumsdörr (bredd)
75 cm
Badrumsdörr (bredd)
75 cm
Ramp till poolområde
Ja

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01

Via TUI-appen kan du få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Service på flygplatsen

Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.

Vår service: Guider besöker hotellet + TUI-appen dygnet runt

  • Gäller från 2023-11-01 till 2024-04-30

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan. Dessutom kan du via TUI-appen få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Personlig service

TUIs engelsktalande guideteam besöker hotellet minst några gånger i veckan för att ge tips och svara på dina frågor. Exakt vilka dagar och tider ser du i TUI-appen innan du reser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen är det enklaste sättet att komma i kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer. I appen hittar du också aktuell information om ditt flyg, hotell, resmål och transfer. Här kan du även boka TUIs utflykter och aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Service på flygplatsen

Om du bokat busstransfer får du i TUI-appen information om bussens nummer och var den står parkerad. Dessutom finns TUIs engelsktalande guideteam på flygplatsen. Har du bokat taxitransfer möter chauffören dig på flygplatsen.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 11 tim 10 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda.

Transfertid

Beräknad transfertid cirka 2 timmar. Vi rekommenderar att du bokar transfer till Koh Lanta med TUI. Du kan boka busstransfer eller privat transfer med taxi/minibuss inklusive färjeöverfart till Koh Lanta. När du bokar resan ser du vilka transferalternativ som finns tillgängliga. Här kan du läsa mer om transfer »

Avstånd

Hotellet erbjuder kostnadsfri busservice till centrum, Saladan, en gång per dag. Se tid i receptionen. Tillbaka till hotellet från Saladan får du ta dig på egen hand.

Stopp för transferbuss
10 m
Bärhjälp med bagaget
Ja
Shopping
3.2 km
Minimarket
500 m
Centrum
4 km
Uttagsautomat
300 m

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
10 m
Bad/strand (max)
250 m
Typ av strand
Sandstrand

Kundomdömen

TUI kundrecensioner

6.8 av 10

135 Kundbetyg
  • Städning
    7.5 av 10
  • Maten
    6.2 av 10
  • Poolen
    6.4 av 10
  • Hotellservicen
    8 av 10
  • Rum
    6.9 av 10

Uppdaterat: 2024-03-12

Nakara long beach resort

  • 7 av 10
Ja om man förbättrar frukosten som var i snålaste laget.

Nakara

  • 10 av 10
En underbar plats och trevligt på alla tänkbara sätt.

Strandläge

  • 8 av 10
Hotellet har ett toppenläge
Problem som dök upp fick vi snabbt hjälp med av personalen
Däremot är antalet solsängar vid poolen en KATASROF
Räcker inte alls till antalet boende på hotellet
Ska inte behöva sätta klockan och gå upp före klockan ********** för att ha chans att kunna utnyttja en solsäng
Det fanns för få parasoll också

Solstolar

  • 3 av 10
Gamla trasiga solstolar. Över 300 gäster o Max 50 stolar o inte många parasoll. Går ej att ligga i denna stekande sol utan stol o parasoll. Då det ej går att hyra på stranden förstörde detta mycket av semestern. Folk bokade stolarna mitt i natten o kl 07 var allt upptaget. Jag tycker ni ska ta bort detta hotell om de inte skärper sig. Platsen finns ju. Så besvikna på detta. Har förstått att det varit så här länge.

bra strandnära hotell

  • 9 av 10
bra hotell, service inriktad personal . lite slitet men bra läge på stranden. önskar lite mer frukt ( variation) på frukost. bra omeletter och service .

Riktigt bra, förutom en grej.

  • 6 av 10
Rekommenderar inte det på grund av dom ryska gruppresor som stannar till på hotellet varje eftermiddag. Frukosten är inte kul dagen efter.

Nakara

  • 8 av 10
Slitet och frukosten kunde vara bättre...Dåligt med solsängar & parasoll.
Pluss för ny pool och nära till havet...

Thailands semester

  • 8 av 10
För lite solstolar och parasoller det ska inte vara ”slagsmål”varje morgon!

Hotellet

  • 5 av 10
Läget var fantastiskt. Trevlig personal. Det som var dåligt var poolområdet, nytt trädäck skulle behövas. Alldeles för få solstolar och parasoll. Bedrövligt att solstolarna "paxades" mitt i natten. Vi fick ställa klockan och gå upp ca kl:05.00 och lägga ut handdukar för att få en solstol och då var det flesta solstolarna redan bokade. Var lite som djungelns lag. Gör något åt det. Hotellet i övrigt skulle nog behöva en uppfräschning, ganska slitet. Frukosten blev vi mätt på men hade önskat lite mer standard på den. Altangolvet i till vår bungalow var det lite lösa brädor på, fick se efter var man gick. För övrigt så hade vi fantastiska 2 veckor på Koh Lanta/Thailand.

För lite solsängar o parasoller

  • 7 av 10
Alldeles för lite solstolar o parasoller. För lite personal i restaurangen, fick vänta för länge på maten och dyrt mot andra ställen.

Kundomdömen

  • av 10
  • Anonym