Hotel Miramare

  • Maiori, Amalfikusten, Italien

Om hotellet

  • WiFi

Nära strandpromenaden

På Hotel Miramare bor du ett stenkast från strandpromenaden i Maiori på Amalfikusten. Till centrum och hamnen är det bara ett par hundra meter. På hotellet finns en bar och en solterrass med solsängar.

Härifrån är det cirka 5 kilometer till Amalfi och 18 kilometer till Positano.

På hotellet finns:

  • Bar
  • Frukostrum
  • WiFi
  • 24-timmars reception
  • Parkering

Alla rum har:

  • Minibar
  • AC och kassafack
  • Hårfön
  • Tv
  • Bad/dusch och wc

Vissa rum går att boka för fler än ordinarie antal, t ex ett dubbelrum som disponeras av tre. Tillkommande person(er) sover då i extrabädd, t ex viksäng eller bäddsoffa.

Här använder vi hotellets benämningar av rumstyper.

  • Antal rum : 23

Snabbfakta

Bad/strand
50 m
Restaurang/Bar
Ja/Ja

Adress & telefon

Adress
Via Nuova Provinciale Chiunzi, 5, MAIORI, Italy

Viktig information

Reception 24 h
Ja
Byggt
1983
Senast renoverad
2010
Antal rum
23
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Incheckning
18:00-00:00
Utcheckning
11:00
Tvättservice
Ja

Rummen

WiFi
Ja
Minibar
Ja
Hårfön
Ja
Tv
Ja

Mat & dryck

Restaurang
Ja
Bar
Ja
Frukost
Buffé
Frukost
Ja

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
50 m

Tillgänglighet

Antal våningar
4
Hiss
Ja
Rullstolstillgänglighet hotellområde
Nej

Vår service: Dygnet runt via TUI-appen

  • Gäller från 2023-11-01 till 2024-05-01
  • Gäller från 2024-05-01 till 2024-11-01
  • Gäller från 2024-11-01 till 2025-05-01

TUI har ingen personal på det här resmålet, men med TUI-appen kan du få kontakt med våra guider dygnet runt – direkt i mobilen. Ladda ner TUI-appen kostnadsfritt till din smartphone eller surfplatta.

Guideservice när det passar dig

Via TUI-appen kan du ta kontakt med TUIs guider när det passar dig. Under ”Fråga guiderna” i appen och myTUI på webben kan du skicka meddelanden och få snabbt svar, både före och under din semester. Du behöver bara ge oss ditt mobilnummer och din e-postadress när du bokar din resa och sedan ladda ner och aktivera TUI-appen med ditt bokningsnummer.

Du kan nå TUI-guiderna dygnet runt, alla dagar i veckan

  • ”Fråga guiderna” finns både i TUI-appen och under myTUI på tui.se
  • Tjänsten startar direkt när du bokat din resa.
  • Innan avresa svarar vi inom ett dygn, under resan svarar vi så fort vi kan – oftast inom 30 minuter.
  • Dygnet runt kan du även, vid brådskande ärenden, nå guiderna på telefon. Numret hittar du i TUI-appen ett dygn innan du kommer till resmålet. Du som inte har laddat ner TUI-appen får numret via sms innan du reser.

Så här kommer du till hotellet

Flygtid

Din restid beror på vilket flyg du väljer. Cirka 3 timmar och 15 min med direktflyg från Stockholm-Arlanda till Neapels flygplats.

Transfertid

Avståndet från flygplatsen i Neapel till Maiori är 40 km. En taxiresa från flygplatsen tar cirka 1 timme (under högsäsong kan det ta längre tid beroende på trafik). När du bokar din resa ser du om taxi är möjligt att boka till det hotell du valt, annars ordnar du taxi på egen hand. Här kan du läsa mer om transfer »

Strand

Bad/strand (minsta avstånd)
50 m
Bad/strand (max)
50 m

Kundomdömen

Jag som ALDRIG brukar klaga

  • 1 av 10
Slitet, gammalt dålig frukost

Maiori Miramar

  • 4 av 10
För de pengar jag betalade förväntade jag mig bättre standard

Maiori

  • 2 av 10
Tycker att ni som företag är bra och har rest mycket med er innan, innan denna resa hade jag gett en 8/9 men efter Maiori har jag lite att ta upp tyvärr. För det första så var det otroligt svårt att kommunicera med personalen på hotellet. Tycker att ni som valt detta hotell som ett resemålet åtminstone borde se till så att det finns engelsktalande personal på plats. I receptionen pratade alla extremt dålig engelska så det var ett stort problem att försöka bli förstådd. Ytterligare en sak jag tycker ni ska ändra med just detta resemålet är att det ingår frukost. Det var den absolut sämsta frukosten jag varit med om och kom man dit vid 07 när de sa att den skulle öppna fick man vänta till 08 innan det var klart vilket försvårade planeringen något otroligt. Kom man vid 9 till frukosten var nästan allt slut och det fylldes inte heller på. Personalen hade ingen koll och källaren där frukosten var var otroligt varm, trots detta lämnades ost och skicka framme utan kyla i 2/3 h vilket gjorde att både jag och mitt sällskap blev dåliga i magen och kunde därav inte äta den resterande tid. Överlag tycker jag verkligen ni ska se över detta resemålet tyvärr. Hotellet var under all kritik och det var extremt svårt att ta sig till och från flygplatsen då det knappt fanns någon att frpga heller då ingen kunde engelska.