Så lätt når du guiderna

När du reser med oss kan du alltid enkelt ta direktkontakt med guiderna. Både före och under resan. Guiderna svarar på dina frågor via appen, sms, Min sida eller telefon – välj det som passar dig bäst! Tjänsterna kostar inget utöver din operatörs ordinarie taxa.

Enklast når du våra guider via vår TUI-app, som du kostnadsfritt kan ladda ner till din smartphone och surfplatta.

Så här fungerar det:

Före din semester

Ungefär två veckor före avresa öppnas funktionen Fråga guiderna i vår TUI-app och under Min sida här på webben. Du får då ett sms som berättar att kanalen är öppen. Därefter är du välkommen att skicka frågor till guiderna inför semestern. Klimat, shopping, stränder, restaurangtips, sevärdheter eller information om utflykter – alla frågor är välkomna. Guiderna svarar dig inom 24 timmar.

Under din semester

Via appen, Min sida och sms får du flera gånger under resan tips och information. När du själv vill fråga något eller till exempel boka en utflykt är det bara att skicka ett kort meddelande. Vi svarar dygnet runt alla dagar i veckan, oftast inom 30 minuter. Föredrar du att ringa går det självklart också bra, telefonnumret får du vid ankomst.

Observera att du i dagsläget inte kan logga in i appen om du bokat en kryssning, gruppbokning eller kombinationsresa.

Håll utkik efter vårt sms

När du har landat får du ett sms från oss. Hör av dig om du inte får något sms, det är viktigt att vi kan nå dig. Information som tider för service, välkomstmöte, utflyktstips och transfer inför hemresan får du fortlöpande under resan via sms och meddelande i appen och på webben.

För kryssningsresenärer

När du reser på en kryssning är det i första hand ditt rederi som kan svara på detaljfrågor om upplevelserna ombord – alltså till exempel hytternas inredning, sportaktiviteter, underhållning, mat & dryck, utflykter iland och service. Om du inte kan hitta svaren på sådana frågor i presentationerna här på TUI.se rekommenderar vi att du vänder dig till rederiet, börja med att kolla deras hemsida.

Samtidigt har du möjlighet att kontakta guiderna på TUI Service Center med mer allmänna frågor. Vilket inte minst är en trygghet om något oförutsett skulle hända när du är på väg till eller från kryssningsfartyget, till exempel flygförseningar, borttappat bagage och liknande.

Från cirka två veckor före avresa kan du skicka frågor till TUI Service Center under Min sida här på webben. Ungefär ett dygn före avresa får du även ett sms med ett telefonnummer där du kan nå oss under resan. Du kan kontakta oss dygnet runt, alla dagar i veckan. Före avresa lovar vi svar inom 24 timmar, när resan väl har börjat oftast inom 30 minuter.