Så lätt når du guiderna

När du reser med oss kan du alltid nå guiderna direkt – både före och under resan. Skicka ett meddelande via TUI-appen direkt från din egen mobil. Vid brådskande ärenden under semestern kan du nå guiderna per telefon dygnet runt. På utvalda hotell och resmål finns TUI-guider som du möter personligen.

TUI-appen – vår service i din mobil

För att ta del av hela vårt serviceutbud behöver du ladda ner TUI-appen till din mobiltelefon eller surfplatta.

Allt detta får du tillgång till i appen:

  • Direktkontakt med guiderna – skicka ett meddelande om du undrar över något.
  • Transfertiderna från och till flygplatsen.
  • Viktiga meddelanden som ev flygförseningar.
  • Inspiration och information om resmålet och ditt hotell.
  • Utflyktstips och möjlighet att enkelt boka utflykter.
  • Taxfreebutiken med möjlighet att beställa dina varor.

Hur får jag tillgång till TUI-appen?

  • Ladda ner appen TUI Sverige från appstore eller googleplay.
  • Aktivera appen med ditt bokningsnummer och ditt mobilnummer eller din e-mailadress.
  • Kontrollera att du har ”notiser” aktiverade så att du direkt kan se när vi skickar meddelanden till dig.

Så här fungerar det:

Före din semester

När du bokat en resa ska du ladda ner och aktivera TUI-appen. Då öppnas funktionen Fråga guiderna i TUI-appen. Därefter är du välkommen att skicka frågor till guiderna inför semestern. Restaurangtips, bästa stränderna eller information om utflykter – alla frågor är välkomna. Guiderna svarar dig oftast inom 24 timmar.

Under din semester

Via appen får du under resan meddelanden med tips och information som gör din semester enklare och bekvämare. Till exempel tider för guideservice, utflyktstips och upphämtningstider för transfer inför ankomst och hemresa.

När du själv vill fråga något är det bara att skicka ett kort meddelande. Vi svarar dygnet runt alla dagar i veckan, oftast inom 30 minuter. Vid brådskande ärenden kan du ringa guiderna dygnet runt. Telefonnumret får du i appen dagen före ankomst. Observera att du i dagsläget inte kan logga in i appen om du bokat en kryssning eller en gruppbokning.

Service vid Endast flyg och kryssning

Om du har bokat bara flygstolen har du tillgång till appens funktioner för att kunna se information om din resa. Har du bokat en kryssning har du inte tillgång till appen. Istället kontaktar du rederiet om du har frågor som gäller upplevelserna ombord – alltså till exempel hytternas inredning, sportaktiviteter, underhållning, restauranger, utflykter iland och service. Eftersom du inte har tillgång till appen kan du under kryssningen ställa frågor via sms och vid brådskande ärenden ringa.