Kan jag lägg till eller ta bort av- och ombokningsskyddet?
Av- och ombokningsskyddet bokar du samtidigt som resan. Vill du lägga till det i efterhand måste det göras innan du gjort den första inbetalningen. Du kan lägga till av- och ombokningsskyddet via myTUI eller genom att kontakta vår kundservice.
Du kan ta bort av- och ombokningsskyddet så länge du inte gjort någon inbetalning på din bokade resa. Har du redan hunnit betalt in ett belopp är det tyvärr inte möjligt att ta bort skyddet. Skyddets funktioner gäller från det att en inbetalning gjorts.
Fler frågor om Försäkringar & Villkor
- Hur avbokar jag min resa? Se mer information
- Hur fungerar avbeställning mot läkarintyg? Se mer information
- Hur tecknar jag Allianz reseförsäkring? Se mer information
- Prisgaranti plus, när kan man nyttja den? Se mer information
- Vad innebär Resegarantilagen? Se mer information
- Var hittar jag resevillkor för paketresor? Se mer information
- Vem samarbetar Allianz försäkring med i Norden och på resmålet? Se mer information
- Vilka funktioner och kostnader har av- & ombokningsskyddet? Se mer information
Hittade du inte svaret?
Vi finns alltid här för att hjälpa dig. Oavsett om du vill boka en resa eller undrar över något inför, under eller efter din resa. Hör av dig till oss här.